fbpx

Digiteam 2v!

Digiteam on kasvanut taaperoikään, lue mitä ensimmäisen kahden vuoden aikana on tapahtunut.

Mistä me saadaan asiakkaat?

Tämän kysymyksen Harri esitti meille muille perustajille kun oltiin perustamassa Digiteamia 2017 alkuvuodesta. Varmaa vastausta ei kellään ollut antaa, ainoastaan luottamus siihen että kovalle osaamiselle kyllä löytyy kysyntää. Olihan toki jo olemassa olevia asiakkaita Antin ja Rikun vanhoista kuvioista, mutta ei meillä Harrille ollut antaa suoraa vastausta.

Nyt kahden vuoden kokemuksella voin sanoa, että kyllä ne asiakkaat tulevat hyvin tehdyn työn tuloksena. Klisee ehkä, mutta varsin totta. Suositukset olemassa olevilta kontakteilta ja asiakkailta ovat siivittäneet meidät hyvään kasvuun. Ollaan toki tehty myyntiä, onnistuttu ja epäonnistuttu niin uusasiakashankinnassa kuin rekrytoinnissakin.

2017 tynkä-tilikaudella Digiteam teki liikevaihtoa reilut 200 000€ ja nyt 2018 vahvistamaton tilinpäätös näyttää noin 450 000€. Tavoitteena vuodelle 2019 on kasvattaa Digiteamista 600 000€- 700 000€ vaihtava digitaalisen markkinoinnin ja analytiikan ketterä kumppani PK-sektorin yrityksille.

Mitä Digiteamille kuuluu?

2018 oli meille varsin merkityksellinen. Teimme päätökset ensimmäisistä asiantuntijarekryistä ja saimme mukaan kaksi huipputason osaajaa, Ari Salosen ja Heikki Niemen.

Ari vastaa meillä verkkokauppa-asiakkaiden liiketoiminnan kehittämisestä ja Heikki tekee verkkosivustojen ulkoasutoteutuksia ja käyttöliittymäsuunnittelua. Molemmilla on kokemusta kertynyt varsin rutkasti, Arilla melkein 20 v verkkokauppaa ja Heikillä yli 10 v verkkopalvelujen kehitystä. Yhteensä digitiimiläisiä on siis tällä hetkellä 6, joista kaikki ovat asiakkaiden kanssa päivittäin tekemisissä.

Alkuvuosi on ollut vauhdikasta. Veimme käytäntöön viestintätoimisto Joy & Orderin kanssa tehdyn viestintäsuunnitelman ja julkaisimme huhtikuussa uuden verkkosivustomme. Päivät täyttyvät asiakkaiden digimarkkinoinnin kehittämisestä, verkkopalvelujen tekemisestä ja oman liiketoiminnan kehittämisestä. Eli juuri niistä asioista, joiden vuoksi yrittäjiksi alun perin lähdettiin.

Mielestäni olemme saaneet asiakkailta vahvan kannatuksen toiminnallemme. Ensin digiliiketoiminnassa laitetaan perusasiat kuntoon ja sen jälkeen tuodaan vaiheittain uusia käytäntöjä ja kanavia mukaan. Näillä eväillä jatketaan asiakkaidemme liiketoiminnan kehittämistä. Tavoitteena olla PK-sektorin luottokumppani digimarkkinoinnissa.

Kiitos kasvusta kuuluu loistaville asiakkaillemme ja koko Digiteamin tiimille.

Ollaan kevään aikana kuulolla!

Riku Seppälä

Vuodesta 2006 saakka erilaisia digikonsepteja, web-analytiikan hyödyntämistä ja tulosta tekevää digimarkkinointia. Rikulla on yli 14 v kokemus asiakkaiden verkkoliiketoiminnan kehityksestä. Erityisosaaminen: digiliiketoiminnan ymmärtäminen ja konseptointi, SEO, SEM ja web-analytiikka.

Jaa
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Uusimmat

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.