Digiteam mukana kehittämässä Enkoran verkkokauppa­seurantaa

Enkoran verkkokauppajärjestelmässä on nyt valmius mitata ostoja Google Analyticsilla. Olimme mukana auttamassa verkkokauppatoimittajaa ohjelmakehityksessä.

Projekti alkoi jokin aika siten asiakkaamme tarpeesta liittää verkkokaupan tuottomittaus myös kävijäseurantaan. Asiakkaamme halusi luonnollisesti tietää, mitkä kanavat tuovat parhaan tuoton. Alkaessamme perehtyä mittaukseen, huomasimme, että ohjelmistoon ei tuolloin vielä voinut asentaa kävijäseurantaa tai Googlen Tagmanageria, jonka avulla olisimme saaneet ostot mitattua. Verkkokaupan oli tuottanut Enkora, johon otimme yhteyttä.

Kävimme asiasta keskusteluja Joonas Hanströmin kanssa ja päädyimme siihen, että tulevaisuuden kannalta kestävintä on, jos verkkokauppaan itsessään koodataan ominaisuus, joka kerää ostoista tarvittavat tiedot jatkokäsittelyä varten. Tätä ominaisuutta Enkora lähti kehittämään, jotta mitattavuus tulisi kaikkien asiakkaitten ulottuville. Toimitimme tuotekehitykseen tiedot, mitä seurantaan vaaditaan ja kun ominaisuus oli koodattu testipalvelimelle, aloitimme testiostot. Testiostoissa huomattiin joitain puutteita mutta ohjelmiston tuotekehitys teki nopeasti tarvittavat muutokset ja seuranta saatiin toimimaan. Viimeisten testien jälkeen verkkokaupan seuranta on nyt toiminnassa kaikilla Enkoran verkkokauppa-asiakkailla.

Jos tarvitset apua Analytiikan asennukseen tai mittauspisteiden määrittelyyn, ota yhteyttä, niin laitetaan
teidänkin analytiikkanne kuntoon.

Nyt on Google Tag Manager saatavilla järjestelmässä. Iso kiitos Digiteam Oy ja Mika Mäki testistä ja hyvistä vinkeistä, olitte vahvasti mukana tuomassa expertiisiänne asiaan ja nyt homma tulilla!

Joonas Hanström – Product Manager at Enkora Oy
http://enkora.fi/fi/tuote/verkkokauppa/

Lue lisää verkkokauppaseurannan käyttöönottotosta täältä:

Verkkokauppaseurannan käyttöönotto >>

Jos tarvitset apua Analytiikan asennukseen tai mittauspisteiden määrittelyyn, ota yhteyttä, niin laitetaan teidänkin analytiikkanne kuntoon.

Mika Mäki

Aikanaan Suomen luetuimmaksi mieheksi tituleeratulla Mikalla on lähes 15 vuoden käytännön kokemus hakukonemarkkinoinnista ja analytiikasta.

Viimeisimmät artikkelit

Sulje