fbpx

Google Analytics 4 koulutus

Google Analytics 4 koulutukset räätälöidään organisaation tai henkilöiden osaamistason ja tarpeiden mukaisesti. Koulutukset voidaan hoitaa etäyhteyksillä, tai Face-to-face koulutuksena. Google Analytics 4 koulutukset sopivat

  • käyttäjälle, joka haluaa oppia GA4 tuomat muutokset
  • analytiikan vasta-alkajalle
  • edistyneelle analytiikan käyttäjälle
Asiakkaitamme
Opetushallitus Logo
Vaasa logo
HML Kaupunki Logo RGB 04
kattokeskus-logo-digiteam

Google Analytics 4 koulutuksen hyödyt

  • Saat käyttöliittymän haltuun ja opit käyttämään Google Analytics 4:ää
  • Opit mittaamaan ja arvioimaan markkinoinnin tuloksia
  • Opit mittaamaan ja arvioimaan sivuston ja sisältöjen toimivuutta
  • Osaat hakea tarvitsemaasi tietoa käyttöliittymästä
  • Osaat tuottaa muille tiedon tarvitsijoille raportteja
  • Saat tiedon siitä, onko Google Analytics 4 asennettu oikein ja kerääkö se kaiken tarvittavan datan

Kouluttajamme ovat saaneet erityistä kiitosta selkeydestä, monipuolisuudesta ja kyvystä ottaa koulutettavien osaamistaso huomioon.

Kenelle GA4 koulutus sopii

  • Haluat mitata markkinoinnin tai viestinnän tuloksia
  • Vastaat sivuston sisältöjen ja tulosten kehittämisestä
  • Raportoit markkinoinnin, viestinnän tai sivuston tuloksia
  • Haluat selvittää tai kehittää markkinoinnin ja sivuston vaikutusta myyntiin
  • Yrittäjälle, markkinointi- tai viestintäammattilaisille
  • Edistyneelle käyttäjälle tai vasta-alkajalle

Google Analytics 4 koulutuksen sisältö

Koulutuksen painopiste räätälöidään osaamistason ja tarpeen mukaan.

  • Mihin Google Analyticsia voidaan käyttää
  • Mitä kaikkea on mahdollista seurata GA4 vs. UA, mikä Google Analyticsissa muuttuu
  • Tiedon hakeminen ja filtteröinti
  • Raporttien luominen
  • Seurantadatan tulkitseminen

Koulutuksen kulku

Koulutukset kestävät pääsääntöisesti 1-4h, mutta suuremmissa räätälöidyissä kokonaisuuksissa kesto ja kerrat toteutetaan tarpeen mukaan.

Koulutuksen jälkeen

1-2 kk koulutuksen jälkeen järjestetään etäpalaveri, jossa käydään vielä läpi opetetut asiat miten koulutettavat ovat hyödyntäneet niitä työssään.

Tavoitteena on varmistaa, että opetetut asiat päätyvät käytäntöön ja koulutettavilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä asioista, joita ei koulutustilaisuudessa osannut ottaa esille.

Web-analytiikka­kouluttaja Mika Mäki

Kouluttajamme Mika Mäki on toiminut yli 15 vuoden ajan web-analytiikan konsultointi- ja asiantuntijatehtävissä ja on yksi Digiteamin perustajista. Tuloksellinen hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi, verkkoanalytiikka ja verkkoliiketoiminnan kehittäminen ovat Mikan erityisosaamisalueita. Lisäksi Mikalla on 4 vuoden kokemus ammattikouluttajana aikuiskoulutuksen parista.

“Mika osasi avata analytiikkaan liittyvät asiat selkeästi ja osasi ottaa huomioon organisaatiomme erityispiirteet.”
– Hämeenlinnan kaupunki

Mikan koulutuksissa asioihin pureudutaan perusteellisesti ja käytännönläheisesti. Lisäksi hän räätälöi koulutukset tukemaan parhaalla mahdollisella tavalla osallistujien käytännön työtä. Mikalle on myös erityisen tärkeää, että osallistujat saavat koulutuksesta strategista näkemystä tulosten tulkintaan – näin analytiikka ei jää numeroiden pyörittelyn tasolle, vaan tukee aidosti ja pitkäaikaisesti organisaation liiketoimintaa.

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD