fbpx

Muuttuva B2B ostokäyttäytyminen

Yli 60% ostajista muodostaa käsityksen palveluntarjoajista pelkästään digikanavien avulla ja voi tehdä päätöksen ostamisesta.

B2B asiakkaan ostoprosessi on muuttunut digitaalisten kohtaamispisteiden määrän kasvaessa ja 60-80% ostopolusta on jo kuljettu ennen kuin potentiaalinen asiakas ottaa yhteyttä. Asiakkaalle tulee siis tuottaa arvoa ostopolun jokaisessa eri vaiheessa. Moderni myynti onkin yhdistelmä digitaalisia kohtaamispisteitä, arvon tuottamista sekä kohtaamisia yrityksen myynnin ja markkinoinnin kanssa.

Lähde: Gartner

Vain 17 % ostajan käyttämästä ajasta kuluu yrityksen edustajien kanssa. Valtaosa tiedonhankinnasta tapahtuu siis ennen kuin potentiaalinen asiakas edes ottaa yhteyttä palveluntarjoajaan. Asiakasymmärryksen ja asiakkaan ostoprosessin selvittäminen on tärkeässä roolissa, jotta yrityksesi osaa vastata asiakkaiden tarpeisiin kaikissa ostoprosessin eri vaiheissa.

“62%

ostajista voi muodostaa käsityksen palveluntarjoajista pelkästään digikanavien avulla ja tehdä päätöksen ostamisesta. “

Me olemme Digiteamilla kehittäneet palveluita tukemaan modernia myyntiä ja vastaamaan ostokäyttäytymisen muutokseen.

Kiinnostuitko asiasta? Ota yhteyttä ja jutellaan!

Referenssejä

S Logo
Logo
Newseclogo
MagnumLive Logo Punainen
kattokeskus-logo-digiteam
Saga Logo
Masinologo
Hexaplan Logo

Lue miten Kattokeskus valjasti verkkosivustonsa tukemaan muuttunutta ostokäyttäytymistä ja tehden samalla myyntiä miljoonilla euroilla.

Ota yhteyttä

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD

Tavoitteenani on auttaa asiakkaita menestymään muuttuvassa B2B ostokäyttäytymisessä ja modernin myynnin muutoksessa.
Digitaalisen markkinoinnin ja B2B asiakkaiden parissa olen työskennellyt yli 15 vuoden ajan ja parhaillaan suoritan MBA tutkintoa strategisesta johtamisesta. Pyrin tuomaan jokaiseen kohtaamiseen lisäarvoa kokemukseni ja tuoreiden oppien kautta.

Riku Seppälä
CO-FOUNDER | DIGITAL ADVISOR

Kehitän asiakkaiden verkkoliiketoimintaa noin 20 vuoden digitaalisen markkinoinnin ja palvelumuotoilun kokemuksella. Toimintani keskiössä on suunnitelmallinen ote asiakkaan brändin kehittämisestä aina mitattavaan myyntiin saakka. Valjastan vahvan strategisen osaamisen sekä pitkän käytännön kokemukseni yrityksesi käyttöön.