CASE: LOPEN RAKENNUSPUU

SIVUSTON UUDISTUKSELLA YHTEYDENOTOT KASVUUN

”Mikä tärkeintä, yhteydenottojen määrä on kasvanut, vaikka sivusto julkaistiin syyskuussa, eli sesongin mentyä ohi

Haaste

Lopen Rakennuspuun vanhassa sivustossa oli teknisiä ongelmia, jotka hidastivat sivuston latautumista ja varsinkin mobiilikäyttö oli hankalaa.

Vanhan sivuston tuotekuvaukset olivat myös hyvin suppeita ja tuotetietoa oli vaikea löytää valikon epäloogisuuksien takia. Myös yhteydenottoihin ohjaaminen oli kevyttä. Ongelmat konkretisoituivat vähäisinä yhteydenottoina ja kyselyinä.

Ongelmat konkretisoituivat vähäisinä yhteydenottoina ja kyselyinä.

Ratkaisu

Varsinaisessa ulkoasussa ei ollut suurempia ongelmia, joten sen päälinjoja päätettiin hyödyntää uudessa sivustossa. Sivukartan suunnittelussa käytettiin avainsanatutkimusta. Tuotteet ja tuoteryhmät nimettiin hakukonekäyttäytymisen mukaan ja ne järjestettiin sivukarttaan helposti, loogisesti löydettäviksi. 

Sivuston sisältöjen kirjoittamiseen annettiin ohjeistus ja asiakas tuotti suuren määrän laadukasta sisältöä. Ehdotettiinkin asiakkaalle tässä kohtaa alan vaihtoa, sillä erittäin hyvää tekstiä tuli todella nopeasti ja paljon. Tekstit stilisoitiin verkkoselaamiseen ja hakukoneelle sopiviksi.

Toteutus

Ja jälleen, sivusto siirrettiin WordPress optimoidulle ja tietoturvalliselle palvelimelle, jossa on SSL-sertifikaatti ja nopeutta parantavia teknologioita (esim. php7, http/2). 

Julkaisun yhteydessä asennettiin Tag Manager, Google Analytics ja Search Console, sekä konfiguroitiin seuranta mittaamaan myyntiin liittyvät yhteydenotot ja tapahtumat. Samalla varmistettiin vanhojen sisältöjen ja vanhojen osoitteiden 301-uudelleenohjaukset sivukohtaisesti.

Tulokset

Uusittu sivusto toimii erittäin nopeasti ja selaaminen mobiilissa on helppoa. Tässäkin keississä hakukonelöydettävyys lähti kovaan nousuun. Sivusto löytyy todella hyvin tärkeillä tuotesanoilla Googlesta ja hakutulosten linkkiä klikataan. 

Mikä tärkeintä, yhteydenottojen määrä on kasvanut, vaikka sivusto julkaistiin syyskuussa, eli sesongin mentyä ohi.

”Sivustoprojekti meni todella hyvin ja sain Digiteamilta neuvoja ja apua sisällöntuottamiseen, sekä kannustusta kauheaan kirjoitusurakkaan. Myös esittämämme muutosehdotukset otettiin hyvin huomioon.

Uusittu sivusto on selkeä, informatiivinen ja toimiva. Sieltä saa hyvin tietoa tuotteista, jos asiakas vaan viitsii sitä hakea ja lukea. Hyvin usein asiakkaat soittavat ja aloittavat keskustelun ”Olen juuri täällä teidän kotisivuilla…” Asiakkaittemme kommentteina: ovat pitäneet sivustoa selkeänä ja että sieltä löytyy hyvin tuotetietoa. Olen erityisen tyytyväinen siihen, että sivuston toimintaan voi luottaa (edellinen tuotti niin paljon murhetta).”

Mirja Tuomenoja 
Lopen Rakennuspuu Oy

Tarvittaessa voit kysyä lisätietoja ja kokemuksia Mirja Tuomenoja, 040-7171728

Lopen Rakennuspuu Oy on vuonna 1974 perustettu perheyritys. Toiminta alkoi jo 1940-luvulla sirkkelisahauksella. Vuonna 2008 yrityksessä tapahtui sukupolvenvaihdos, kun yrityksen pääosakkaina olleet Tuomenojan veljekset ja muut osakkaat myivät koko osakekannan Tommi Kurjelle ja Mirja Tuomenojalle.  Yritys työllistää nyt 16 työntekijää mukaanlukien omistajat.

Lopen Rakennuspuu valmistaa, jalostaa ja myy asennusvalmiita massiivipuisia sisustusmateriaaleja ja aihioita rakentajille ja sisustajille. Päätuotteet ovat korkealaatuisia oksattomia sisustuspaneeleja, jotka toimitetaan asiakkaalle pintakäsiteltyinä ja tilakohtaisin pituusmitoin. 

https://www.lopella.fi/

“Haluaisitko sinä samanlaisia tuloksia? Ota yhteyttä!”

Riku Seppälä

CO-FOUNDER | DIGITAL ADVISOR

Sulje