CASE: RAKENNUSLIIKE SUNDHOLM

SIVUSTO­UUDISTUKSELLA YHTEYDENOTTOJEN MÄÄRÄ RÄJÄHTI

”Sivuston julkaisun jälkeen yhteydenottoja on muutamassa kuukaudessa tullut yhtä paljon kuin julkaisua edeltävän vuoden aikana.

LÄHTÖKOHTA

Vanha sivuston asiakas oli tehnyt itse eräällä valmisalustalla. Perusasettelu ja ulkoasu oli itse toteutettu niin hyvin, että sitä ei suuremmin tarvinnut muokata pientä pintaremonttia enempää. Vanha sivusto oli sisällöltään ja rakenteeltaan hyvin suppea. Sivusto tuottikin vain harvakseltaan yhteydenottoja, ei löytynyt hakukoneista, eikä toiminut optimaalisesti mobiililaitteissa. 

Uudistuksen tavoitteena oli tehdä sivusta paremmin myyvä ja hakukonelöydettävä, sekä toteuttaa sivusto niin että sitä voi selaimesta tai laitteesta riippumatta käyttää helposti ja miellyttävästi.

Ratkaisu

Palveluiden kartoituksen ja avainsanatutkimuksen avulla sivukartta suunniteltiin uudelleen ja konsultoimme asiakasta sisällöntuotannossa. Kuvapankkikuvat korvattiin oikeilla kuvilla kohteista, mutta niitä ei ikävä kyllä ollut kovin paljon, joten niitä lisäillään vielä.

Mobiililaitteissa uusi sivusto toimii kuin junan vessa.

Toteutus

Sivusto siirrettiin WordPress optimoidulle ja tietoturvalliselle palvelimelle, jossa on SSL-sertifikaatti ja nopeutta parantavia teknologioita (esim. php7, http/2). 

Julkaisun yhteydessä varmistettiin konversioiden mittaus ja toimiva analytiikka. Samalla varmistettiin vanhojen sisältöjen ja vanhojen osoitteiden 301-uudelleenohjaukset sivukohtaisesti.

Koska rakennusala on erittäin kilpailtu, löydettävyyttä on tuettu jo parin vuoden ajan Google AdWords-mainonnalla.

Tulokset

Sivuston julkaisun jälkeen yhteydenottoja on muutamassa kuukaudessa tullut yhtä paljon kuin julkaisua edeltävän vuoden aikana, vaikka julkaisu tapahtui rakennusalan kannalta vuoden hiljaisimpaan aikaan (syksy 2017). Mobiililaitteissa uusi sivusto toimii kuin junan vessa.

“Haluaisitko sinä samanlaisia tuloksia? Ota yhteyttä!”

Riku Seppälä

CO-FOUNDER | DIGITAL ADVISOR

Sulje