Remarketing, Retargeting – Uudelleenmarkkinointi

Digiteam tarjoaa laadukkaat ja monipuoliset remarketing-palvelut. Kuten muutkin Digiteamin digimarkkinointipalvelut, remarketingin tuloksia ohjataan ja optimoidaan web-analytiikan avulla.

Emme ole verkostosidonnaisia, joten voimme toteuttaa remarketing-mainonnan tarvittaessa haluamaasi kanavaan.

 

Remarketing kanavat

  1. Google Display Network remarketing
  2. Remarketing Googlen hakuverkostossa
  3. Facebook remarketing
  4. LinkedIn Remarketing
  5. Muut verkostot

 

Remarketingin kohdistaminen

Digiteam hoitaa remarketing-mainonnan kohdentamisen yrityksesi tavoitteiden pohjalta.

Remarketingin käynnistäminen edellyttää kohderyhmien määrittelyä sivuston kävijöistä, tai muista mahdollisista kohderyhmistä. Useimmissa kanavissa remarketing edellyttää vähintään satojen kävijöiden kohderyhmiä. Mikäli kohderyhmien keräämistä ei ole aloitettu, pitää aloittaa siitä. Kohderyhmien luomisessa pitää siis huomioida sivuston kävijämäärät. Jos kävijöitä on runsaasti, voidaan luoda useita kohderyhmiä, jolloin päästään tekemään tarkasti kohdennetumpaa mainontaa.

On hyvä varautua siihen, että kohderyhmien keräämiseen voi kulua viikosta aina pariin kuukauteen.

 

Kohderyhmien luominen

Kohderyhmiä voidaan luoda useilla eri tavoilla. Yleisimmin kohderyhmiä luodaan sivustokäyttäytymisen, sisääntulokanavien, verkkokaupan ostoskorikäyttäytymisen mukaan, tai saatavilla olevat demografiatietojen avulla.

 

Remarketing mainokset

Kun teet remarketing-mainontaa Digiteamin kanssa, saat meiltä mainokset, mutta voimme käyttää myös mainostoimistosi tekemiä display-mainoksia, eli bannereita.

Eri kanavissa käytetään erityyppisiä mainoksia. Googlen hakuverkostossa käytetään perinteisiä AdWords-mainoksia. Display Networkissa toimivat eri kokoiset bannermainokset. LinkedInissä ja Facebookissa taas on omat mainosformaattinsa.

 

Remarketing-mainonnan tulosten mittaus ja optimointi

Digiteamin Remarketing-mainontaa johdetaan ja mitataan kahdesta suunnasta. Ensimmäinen on mainonnanhallinta, josta varmistetaan mainonnan jakelu ja seurataan kohderyhmien ensimmäisen vaiheen reagointia mainontaan, eli tapahtuuko mitään.

Toisessa vaiheessa seurataan sivuston analytiikan kautta sitä, mitä kävijät sivustolle saavuttuaan tekevät ja saadaanko nämä kävijät ohjattua tavoitteisiin. Toisin sanoen, mitataan, tuleeko näistä kävijöistä tavoitteen mukaisia tapahtumia, eli tilauksia tai yhteydenottoja.

 

Mitä remarketing on ja miksi sitä kannattaa tehdä?

Remarketing tarkoittaa mainonnan kohdistamista sellaiselle kohderyhmälle, joka on jollain tavalla osoittanut olevansa kiinnostunut yrityksestäsi. Verkossa liikkuva kävijän ostoprosessi voi sisältää monia vaiheita aina tarpeen/kiinnostuksen heräämisestä tiedon hankintaan, vertailuun ja ostopäätökseen saakka.

Remarketingin avulla pyritään varmistamaan, että yrityksesi on koko matkan asiakkaan päätöksentekoprosessissa mukana yhtenä vaihtoehtona, tai että hankintapäätös ei pääse unohtumaan. ”Ai niin, tämäkin piti hoitaa!”

 

 

Uudelleenmarkkinointi kohdennetaan useimmiten verkkosivustolla käyneille kävijöille, jolloin sivustolla käyneen kävijän selaimeen jää tunniste. Kun tämä kävijä vierailee muilla sivustoilla, tai some-kanavissa, voidaan kävijälle näyttää haluttua mainontaa. Mainonnan kohdennus tapahtuu siis anonyymisti, mutta tarkasti.

Remarketingia voi myös käyttää fiksusti jälkimarkkinointina.

 

Älä spämmää uudelleenmarkkinoinnilla

Remarketing-mainontaan voi ja pitää asettaa rajoitteita niin, että mainonta ei hyökkää joka paikassa ja jatkuvasti silmille. Jatkuvasti ruutuun työntyvä mainos rupeaa lopulta ärsyttämään ja voi kääntyä itseään vastaan.

Toinen hyvä tapa estää ylimarkkinointia, on rajoittaa mainosten näyttämistä niille kävijöille, jotka ovat ottaneet sivuston kautta yhteyttä, tai tehneet tilauksen esim. verkkokaupasta.

Sulje