Sivustoanalyysi

Sivustoanalyysi on palvelu, jolla selvitetään keinot, joilla sivusto saadaan tuottamaan haluamiasi tuloksia. Sivustoanalyysissä mitataan ja tutkitaan sivuston nykyiset tulokset ja tuloksiin vaikuttavat asiat.

 

Tuloksia peilataan yrityksen toiminnan tavoitteisiin, myyntitapaan ja asiakkaisiin.

Sivustoanalyysi ei tee muutoksia kotisivuille, mutta sen avulla:

  • Valitaan oikeat toimenpiteet sivuston kehittämiseen ja saavutetaan parempia tuloksia
  • Vältetään väärien tai turhien toimenpiteiden tekeminen, eli vältetään rahan hukkaan heittäminen

 

Esimerkiksi 1:
Jos sivuston sisältö ei kerro asiakkaille sitä, tarjoaako yritys heidän etsimiään palveluita, ei uusien kävijöiden hankkiminen ratkaise tilannetta, eli esim. mainonta ei ratkaise ongelmaa.

Esimerkki 2:
Jos asiakkaat eivät löydä sivustoasi, ei sivuston ulkoasun vaihtaminen ratkaise ongelmaa.

 

Jos haluat käyttää rahasi tehokkaasti ja saavuttaa tuloksia, selvitä ensin asioiden nykytila.

 

Milloin sivustoanalyysi kannattaa tehdä

Tyypillisimmät tilanteet, joissa sivustoanalyysiä hyödynnetään ovat silloin kun

  • Et tiedä mitä hyötyä sivustostasi, kävijöistä tai mainonnasta on – haluat tehdä asiat paremmin, mutta et tiedä mistä aloittaa
  • Suunnittelet sivuston uudistamista – vanhan sivuston analyysillä vältät vanhassa sivustossa toistettuja virheitä ja löydät vanhasta sivustosta toimivat asiat, jotka kannattaa säilyttää
  • Yrityksesi on juuri uusinut sivuston ja haluat varmistaa että uusi sivusto saavuttaa sille asetetut tavoitteet
  • Verkkokauppasi myynti ei vedä

 

Jos haluat lisätietoa tai tarjouksen sivustoanalyysistä, ota yhteyttä.

Sulje