Terve! Liityin Digiteamin porukkaan Maaliskuussa 2021. Titteli sanoo Digital Marketing Specialist, ja tarkemmin erikoisosaamiseni on Google Adsin parissa. Ensimmäiset kosketukseni digimarkkinointiin ovat reilun kymmenen vuoden takaa, aikana kun verkkomainonta oli vielä hyvin erilaista. Välissä on käyty opiskelemassa markkinoinnin saloja yliopistossa ja viimeisimpänä oppia ja kokemusta imin Google Ads tilistrategina Barcelonassa.
Olen alunperin oululainen nyttemmin siis Barcelonaan kotiutunut miltei nuori mies. Vapaa-aikana viihdyn eritoten urheilun parissa, jalkapallo, pingis, rullalautailu ja kalastus, muutamat suosikit mainitakseni. Hyvä ruoka ja juoma ovat myös lähellä sydäntä.
Kuinka päädyit Digiteamiin?
Vietettyäni useita vuosia kansainvälisissä suuryrityksissä, oli jo pitemmän aikaa kasvanut halu päästä tekemään hommia kodikkaassa ympäristössä ja hyvässä vähän pienemmässä porukassa. Digiteamin toimintaa olen päässyt vakoilemaan jo parin vuoden ajan aiemmista yhteistyökuvioista. Kun Rikulta kuulin avoimesta Ads-osaajan paikasta, kuulosti se hetimmiten loistavalta matchiltä.
Mihin keskityt työssäsi?
Viimeisten reilun kymmenen vuoden ajan olen haastatellut, kaupannut, tukenut ja auttanut satoja suomalaisia yrityksiä. Jokainen firma on hyvin erilainen ja se tekee näistä hommista mielenkiintoista. Mitä halutaan, mitä tarjotaan ja kuinka näitä mitataan. Kun nämä asiat ovat kaikille osapuolille selkeät voidaan keskittyä mitattavasti tuottavaan verkkomainontaan.
Erikoisosaamisalueesi?
Viimeiset pari vuotta Googlen opeissa ja satoja Google Ads-tilejä optimoidessani ovat tuoneet vahvan näkemyksen siitä, mikä Googlen verkostoissa toimii ja mikä ei. Markkinoinnin ja liiketoiminnan tarkastelu objektiivisesti ja toimenpiteiden yhdenmukaisuus ovat avainasemassa bisnestä kehitettäessä. Asiakkaan yritystoiminnan ymmärtäminen, sekä haku ja display -mainonnan konversio-optimointi, siinä meikäläisen ässäpari.
Mikä Digiteamissä on parasta?
Jo ennen Digiteamiin liittymistäni tiesin tulevani jengiin jossa avoimuus ja rehellisyys ovat korkeassa arvossa. Suoraa puhetta ja huonoa huumoria ilman turhaa pönötystä. Digiteamissä on myös rekrytty hyvin, hyviä tyyppejä joiden erikoisosaamisalueet tukevat toisiaan. Kaikilla on myös riitävästi yleistä digimarkkinoinnin ymmärrystä, jotta hommia on helppo ja sulava tehdä yhdessä.