Uudelleen­markkinointi

Digiteam tarjoaa laadukkaita ja monipuolisia uudelleenmarkkinointi­palveluita. Digiteamin uudelleenmarkkinoinnin tuloksia ohjataan ja optimoidaan web-analytiikan avulla.

Uudelleen­markkinointi­kanavat

Google Display Network uudelleen­markkinointi

Uudelleen­markkinointi Googlen haku­verkostossa

Facebook uudelleen­markkinointi

LinkedIn uudelleen­markkinointi

Muut verkostot

Uudelleenmarkkinoinnin hyödyt

Meistä sanottua

Halusimme uudistaa sivumme ja sivustouudistus meni nappiin! Yhteistyö Digiteamin kanssa oli pätevää, nopeaa. Löysimme sivustouudistuksen kautta itsellemme luottokumppanin vielä vaativampiinkin digiprojekteihin.
Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Digiteamin osaavaan ja ketterään palveluun. Tuloksia saatiin jo heti ensimmäisestä kuukaudesta lähtien

Uudelleen­markkinoinnin kohdistaminen

Digiteam hoitaa uudelleenmarkkinoinnin kohdentamisen yrityksesi tavoitteiden pohjalta.

Uudelleenmarkkinoinnin käynnistäminen aloitetaan kohderyhmien määrittelyllä sivuston kävijöistä, tai muista mahdollisista kohderyhmistä. Useimmissa kanavissa uudelleenmarkkinointi edellyttää vähintään satojen kävijöiden kohderyhmiä. Mikäli kohderyhmien keräämistä ei ole aloitettu, pitää aloittaa siitä. Kohderyhmien luomisessa pitää siis huomioida sivuston kävijämäärät. Jos kävijöitä on runsaasti, voidaan luoda useita kohderyhmiä, jolloin päästään tekemään tarkasti kohdennetumpaa mainontaa.

On hyvä varautua siihen, että kohderyhmien keräämiseen voi kulua viikosta aina pariin kuukauteen.

 

Kohderyhmien luominen

Kohderyhmiä voidaan luoda useilla eri tavoilla. Yleisimmin kohderyhmiä luodaan sivustokäyttäytymisen, sisääntulokanavien, verkkokaupan ostoskorikäyttäytymisen mukaan, tai saatavilla olevat demografiatietojen avulla.

 

Mainosten tekeminen

Kun teet uudelleenmarkkinointia Digiteamin kanssa, saat meiltä mainokset, mutta voimme käyttää myös mainostoimistosi tekemiä display-mainoksia, eli bannereita.

Eri kanavissa käytetään erityyppisiä mainoksia. Googlen hakuverkostossa käytetään perinteisiä AdWords-mainoksia. Display Networkissa toimivat eri kokoiset bannermainokset. LinkedInissä ja Facebookissa taas on omat mainosformaattinsa.

 

Uudelleen­markkinoinnin tulosten mittaus ja optimointi

Digiteamin Uudelleenmarkkinointia johdetaan ja mitataan kahdesta suunnasta. Ensimmäinen on mainonnanhallinta, josta varmistetaan mainonnan jakelu ja seurataan kohderyhmien ensimmäisen vaiheen reagointia mainontaan, eli tapahtuuko mitään.

Toisessa vaiheessa seurataan sivuston analytiikan kautta sitä, mitä kävijät sivustolle saavuttuaan tekevät ja saadaanko nämä kävijät ohjattua tavoitteisiin. Toisin sanoen, mitataan, tuleeko näistä kävijöistä tavoitteen mukaisia tapahtumia, eli tilauksia tai yhteydenottoja.

 

Mitä uudelleen­markkinointi on ja miksi sitä kannattaa tehdä?

Uudelleenmarkkinointi tarkoittaa mainonnan kohdistamista sellaiselle kohderyhmälle, joka on jollain tavalla osoittanut olevansa kiinnostunut yrityksestäsi. Verkossa liikkuva kävijän ostoprosessi voi sisältää monia vaiheita aina tarpeen/kiinnostuksen heräämisestä tiedon hankintaan, vertailuun ja ostopäätökseen saakka.

Uudelleenmarkkinoinnin avulla pyritään varmistamaan, että yrityksesi on koko matkan asiakkaan päätöksentekoprosessissa mukana yhtenä vaihtoehtona, tai että hankintapäätös ei pääse unohtumaan. ”Ai niin, tämäkin piti hoitaa!”

 

Uudelleenmarkkinointi kohdennetaan useimmiten verkkosivustolla käyneille kävijöille, jolloin sivustolla käyneen kävijän selaimeen jää tunniste. Kun tämä kävijä vierailee muilla sivustoilla, tai somekanavissa, voidaan kävijälle näyttää haluttua mainontaa. Mainonnan kohdennus tapahtuu siis anonyymisti, mutta tarkasti.

Uudelleenmarkkinointia voi myös käyttää fiksusti jälkimarkkinointina.

 

Älä spämmää uudelleen­markkinoinnilla

Uudelleenmarkkinointia voi ja pitää asettaa rajoitteita niin, että mainonta ei hyökkää joka paikassa ja jatkuvasti silmille. Jatkuvasti ruutuun työntyvä mainos rupeaa lopulta ärsyttämään ja voi kääntyä itseään vastaan.

Toinen hyvä tapa estää ylimarkkinointia, on rajoittaa mainosten näyttämistä niille kävijöille, jotka ovat ottaneet sivuston kautta yhteyttä, tai tehneet tilauksen esim. verkkokaupasta.

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD