Uudelleenmarkkinointi
Muista pitää uudelleenmarkkinointi osana digimarkkinoinnin portfoliotasi. Digiteam toteuttaa monikanavaisen uudelleenmarkkinoinnin osana digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua, tai tarvittaessa erillisenä mainontaponnistuksena.
Meiltä saat uudelleenmarkkinointia eri mainosverkostoihin ja medioihin valintasi, tai suositustemme mukaisesti. Media- ja alustariippumattomana toimijana voimme kohdistaa uudelleenmarkkinoinnin mm. Alma Median, Keskisuomalaisen, Sanoman tai Googlen verkostoihin, sosiaalisen median kanaviin, kuten Facebookiin , Instagramiin, LinkedIniin tai vaikka Google-hakuun.
Uudelleenmarkkinoinnin hyödyt
Uudelleenmarkkinoinnin avulla tavoitat ne potentiaaliset asiakkaat, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostuksensa yritystäsi kohtaan. Sen avulla varmistat, että pysyt näiden asiakkaiden mielessä, voit pyrkiä aktivoimaan harkintavaiheessa olevan asiakkaan ottamaan yhteyttä, tai saada kesken jääneen ostoprosessin vietyä loppuun.
Kuinka uudelleenmarkkinointia tehdään
Uudelleenmarkkinoinnin käynnistäminen aloitetaan kohderyhmien määrittelyllä ja kohderyhmädatan keräämisellä.
Kohderyhmien luominen
Kohderyhmiä voidaan luoda useilla eri tavoilla. Yleisimmin kohderyhmiä luodaan sivustokäyttäytymisen, sisääntulokanavien, verkkokaupan ostoskorikäyttäytymisen mukaan, tai saatavilla olevat demografiatietojen avulla.
Mainosten tekeminen
Toteutamme mainoksesi, mutta voimme käyttää myös luovan toimistosi tekemiä mainoksia.
Uudelleenmarkkinoinnin tulosten mittaus ja optimointi
Digiteamin Uudelleenmarkkinointia johdetaan ja mitataan kahdesta suunnasta. Ensimmäinen on mainonnanhallinta, josta varmistetaan mainonnan jakelu ja seurataan kohderyhmien tavoittavuutta ja reagointia mainontaan.
Toisessa vaiheessa seuraamme sivuston analytiikan kautta sitä, mitä kävijät sivustolle saavuttuaan tekevät ja saadaanko nämä kävijät ohjattua tavoitteisiin. Mikäli analytiikkadatasi ei ole kunnossa, me korjaamme tarvittaessa tilanteen.
Mitä uudelleenmarkkinointi on?
Uudelleenmarkkinointi tarkoittaa mainonnan kohdistamista sellaiselle kohderyhmälle, joka on jollain tavalla osoittanut olevansa kiinnostunut yrityksestäsi. Verkossa liikkuva kävijän ostoprosessi voi sisältää monia vaiheita aina tarpeen/kiinnostuksen heräämisestä tiedon hankintaan, vertailuun ja ostopäätökseen saakka.
Uudelleenmarkkinoinnin avulla pyritään varmistamaan, että yrityksesi on koko matkan asiakkaan päätöksentekoprosessissa mukana yhtenä vaihtoehtona, tai että hankintapäätös ei pääse unohtumaan. ”Ai niin, tämäkin piti hoitaa!”
Uudelleenmarkkinointi kohdennetaan useimmiten verkkosivustolla käyneille kävijöille, jolloin sivustolla käyneen kävijän selaimeen jää tunniste. Kun tämä kävijä vierailee muilla sivustoilla, tai somekanavissa, voidaan kävijälle näyttää haluttua mainontaa. Mainonnan kohdennus tapahtuu siis anonyymisti, mutta tarkasti.
Miksi uudelleenmarkkinointi on tärkeää?
Uudelleenmarkkinointia voi käyttää brändimarkkinointiin, asiakkaan aktivointiin, mutta myös fiksusti jälkimarkkinointina. Melko suuri osa yrityksen verkkosivuston kävijöistä on päätynyt sinne jonkinlaisen tarpeen perässä tai markkinoinnin avulla. Fiksusti kohdennetulla uudelleenmarkkinoinnilla, voit tarjota sen ratkaisevan lisäsysäyksen, jonka avulla kävijästä tuleekin asiakas.
Miksi Digiteam
Digiteamin asiantuntijoilla on 10-15 vuoden kokemus digimarkkinoinnin ja verkkosivustojen tekemisestä, tulosten mittaamisesta, analysoinnista ja optimoinnista. Meillä on myös vahva liiketoimintaosaaminen, sekä kyky katsoa ensisijaisesti asiakkaan liiketoiminnan tavoitteita. Emme tarjoa geneeristä uudelleenmarkkinointia ratkaisuksi jokaiseen tilanteeseen, tai jokaiselle asiakkaalle. Arvioimme asiakaskohtaisesti uudelleenmarkkinoinnin hyödyn, sekä parhaat kanavat sen toteuttamiselle.
Ota yhteyttä
Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.