Verkkokaupan konsultointi

Autamme PK-sektorin yrityksiä verkkokaupan kehittämiseen ja perustamiseen liittyvissä osa-alueissa.

Olemme apunasi toteuttamassa uutta verkkoliiketoimintaa, jos:

  • olet ensimmäistä kertaa perustamassa PK-yritykselle verkkokauppaa
  • haluat kehittää olemassa olevaa kauppaa tai uudistaa olemassa olevan verkkokaupan
  • haet edistynyttä kumppania verkkoliiketoiminnan kehittämiseen
  • haluta sparrata verkkokaupasta kokeneen verkkokauppakonsultin kanssa
 

Olemme auttaneet kymmeniä yrityksiä luomaan menestyneitä verkkokauppoja sekä btob-yrityksille, että btoc-yrityksille.

Halusimme uudistaa verkkosivustomme ja perustaa B2B verkkokaupan. Saimme suosituksen Digiteamin palveluista yhteistyökumppanimme kautta. Projekti aloitettiin nykytila-analyysillä ja verkkokaupan kasvustrategialla. Huolellisesti tehdyn alkukartoituksen ja kasvustrategian perusteella selvisi, että sopiva tekninen ratkaisu tarpeisiin olisi räätälöity WordPress + WooCommerce toteutus. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Digiteamin ammattitaitoon ja joustavaan tapaan tehdä yhteistyötä!

Aki Kettunen Toimitusjohtaja, Easy Systems Oy

Digiteamilla on vahva liiketoiminnallinen ja tekninen osaaminen verkkokaupassa. Asiantuntijoillamme on yli 20 vuoden kokemus verkkokaupan kehityksestä verkkokauppiaan roolissa.

Koronan myötä kuluttajien ostokäyttäytyminen otti valtavan digiloikan. Varmista yrityksesi menestyminen verkossa Digiteamin avulla

Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen on strateginen hanke yrityksen sisällä. Usein verkkokaupalla halutaan palvella olemassa olevia asiakkaita paremmin, digitalisoida ja automatisoida myynti- ja tilausprosesseja, sekä kasvattaa yrityksen liikevaihtoa.

Digiteamilta saat käyttöösi osaavan verkkokauppatiimin, jonka avulla verkkokaupan perustaminen on aina integroituna osaksi yrityksen strategiaan. Verkkokauppapalvelullamme kirkastetaan uuden liiketoiminnan toiminta-ajatus, ja varmistetaan liikeidean saumaton soveltuvuus verkkoon.

Verkkokauppatiimimme on hyvin monipuolinen. Tiimin sisältää yleensä seuraavat henkilöt:

  • Verkkoliiketoimintakonsultti
  • Projektipäällikkö
  • Tekninen toteuttaja (verkkokaupan koodari)
  • UX & UI-suunnittelija ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnitteluun ja toteutukseen
  • SEO & web-analytiikan asiantuntija
  • Digimarkkinoinnin asiantuntija

 

Olemme erikoistuneet WooCommerce-verkkokauppajärjestelmällä toteutettaviin verkkokauppoihin. WooCommerce on käytetyin PK-sektorin verkkokauppa-alusta globaalisti.

Verkkokauppatiimin avulla verkkokaupan perustamisen osa-alueet ovat hallinnassa jo ensiaskeleista lähtien:

  • Tavoitteet
  • Resurssit
  • Teknologiavalinnat (WooCommerce)
  • Integraatiot muihin järjestelmiin (ERP, taloushallinto, logistiikka)
  • Ulkoasusuunnittelu (UX & UI-suunnittelu)
  • Palvelumuotoilu
  • Tuotetiedot
  • SEO & web-analytiikka
  • Verkkokaupan ylläpito ja kehitys

 

Lisäksi luomme verkkokaupan markkinoinnin ja myynnin kehittämiselle digimarkkinointisuunnitelman, jonka avulla verkkokauppaan saadaan asiakkaita ja enemmän myyntiä

Verkkokaupan perustamisen käytännön toimenpiteet

Perustamme PK-sektorin yrityksille verkkokauppoja seuraavan mallin mukaisesti:

  • Verkkokaupan strategia
  • Teknologiavalinta verkkokaupalle (WooCommerce)
  • Räätälöity verkkokaupan tekninen toteutus ja integraatio muihin yrityksen järjestelmiin
  • Ulkoasusuunnittelu (UX & UI-suunnittelu), palvelumuotoilu
  • Tuotetietojen syöttö verkkokauppaan
  • Huomioimme verkkokaupan toteutuksissa hakukoneoptimoinnin (SEO) ja laitamme web-analytiikan mittauksen kuntoon
  • Verkkokaupan ylläpito suomalaisilla palvelimilla (Seravo Oy)
  • Verkkokaupan kehitys
  • Verkkokaupan myynti ja digimarkkinointi

Verkkokaupan suunnittelu

Verkkokaupan perustamisen konsultoinnin aikana yrityksellesi luodaan suunnitelma (strategia), jonka avulla voit lähteä rakentamaan verkkokauppaa ja sen markkinointia konkreettisesti.

Perustamisen konsultoinnin jälkeen sinulla on realistiset tavoitteet ja odotukset verkkokauppasi menestymisen mahdollisuuksista, sekä siihen vaadittavien resurssien määrästä.

Verkkokaupan strategiatyössä selvitettävät asiat

  • Liiketoiminnan nykytila, haasteet, mahdollisuudet
  • Toiminta-ajatuksen kirkastus
  • Tuotteiden/palveluiden soveltuvuus verkkokauppaan
  • Kohderyhmien määrittely
  • Verkkokaupan tavoitteet numeroina
  • Markkina-analyysi
  • Kilpailustrategia
  • Asiakaslupaus
  • Verkkopresenssi ja digitaalinen ostopolku
  • Resurssit
  • Road map

 

Hyvän suunnitelman pohjalta edetään kohtia tarkempia verkkokaupan teknisen toteutuksen määrittelyjä.

Verkkokauppatiimi varmistaa onnistumisen

Digiteamin kanssa saat käyttöösi kokonaisen asiantuntijatiimin verkkokaupan strategian, myynnin, markkinoinnin, mittaamisen ja optimoinnin, tai teknologian kehittämiselle. Tiimillä on kokemusta kymmenien PK-sektorin verkkokauppojen myynnin kasvattamisesta ja markkinoinnin tuloksellisuuden tehostamisesta. Olemme itse toimineet verkkokauppiaina yli 20 vuoden ajan.

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD