fbpx

Verkkosovellusten analytiikan konsultointi

Digiteam auttaa yrityksiä ja julkista sektoria kaikissa nykyajan digitaalisissa haasteissa, analytiikan ollessa avainasemassa osana kehitysprojekteja. Haluamme olla asiakkaidemme luottokumppani, ja palvella heitä laajasti erilaisissa digitaalisissa toiminnoissa – aina kun mahdollista.

Toisinaan asiakkaidemme verkkoliiketoiminnan analysoinnissa ja kehittämisessä on ilmennyt haasteita verkkosivuilla käytettyjen sovellusten tai tekniikoiden suhteen. Haluttua tietoa, esim. ajanvarauksesta, ei välttämättä ole sovelluksesta saatavilla. Näissä tilanteissa olemme auttaneet asiakkaitamme ohjeistamalla ja sparraamalla suoraan sovellusten tarjoajien kanssa, jolloin heidän tuotteitaan on voitu kehittää nimenomaan analytiikan näkökulmasta.

Sovellusten analytiikan kehitys – tuloksia

Kehitysyhteistyön myötä asiakkaat ovat alkaneet saada lisää tärkeää tietoa nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa sovelluksen käytöstä. Tiedon saanti tuo monia merkittäviä hyötyjä asiakkaillemme, mm.

  • Arvokasta tietoa kohderyhmän toiminnasta sovelluksessa
  • Tietoa sovelluksen käyttäjien tarpeista ja mahdollisista kipukohdista
  • Tehokkuutta mainontaan sovelluksen liikenteen lähteen paikallistamisella
  • Parantunutta konversioseurantaa

 

Kerättyä tietoa voi konkreettisesti hyödyntää esim. markkinoinnin kanavakohdennuksen ja sivuston konversio-optimoinnin tukena. Parantuneet analytiikkatiedot auttavat kehittämään verkkoliiketoimintaa datalähtöisesti ja saavuttamaan parempia tuloksia.

Hyödyt sovelluksen tarjoajalle

Me Digiteamilla olemme erikoistuneet analytiikan kehittämiseen. Olemmekin tarjonneet yhteistöiden myötä ohjelmistojen kehittäjille konkreettisia neuvoja ja sparrausapua, tukemaan sovelluksen analytiikan jatkokehitystä.

Ohjelmistojen kehittäjät ovat useimmiten tunnistaneet heti pitkälle viedyn analytiikan merkityksen, ja sen tuoman lisäarvon omalle tuotteelleen. He ovat ymmärtäneet mahdollisuuden hyödyntää kattavia analytiikkaominaisuuksia lisäargumenttina omassa myynnissään, ja yhteistyö onkin näin ollut hedelmällistä – tuoden lisäarvoa kaikille osapuolille.

Analytiikan kehittämisen kokenut kumppani

Olemme olleet vuosien varrella kehittämässä monenlaisten sovellusten analytiikkaominaisuuksia. Mukana on mm. eri tekniikoin toteutettuja ajanvaraus- ja suunnitteluohjelmia, verkkokauppasovelluksia ja chat-ohjelmia.

Tarjoammekin mielellämme analytiikan konsultointiapua myös sovellusten tarjoajille. Laajojen analytiikkaominaisuuksien avulla ohjelmistojen asiakasyrityksille voidaan luoda parempia edellytyksiä toiminnan kehittämiseen ja näin myös parantuneita tuloksia. Edistynyt analytiikkavalmius voikin olla jopa ratkaisevassa asemassa asiakkaan valitessa sovellustoimittajaa.

Jos yrityksellänne on olemassa tai kehitteillä sovellus, ja haluatte kehittää sen yhteensopivuutta Google Analyticsin kanssa sekä virittää analytiikkaominaisuudet palvelemaan asiakkaitanne mahdollisimman kattavasti, keskustelemme mielellämme kanssanne mahdollisesta yhteistyöstä.

Viimeiset kaksi viikko olemme Leadoolla tehneet töitä parantaaksemme asiakkaidemme konversioseurantaa entisestään. Koen osaavani käyttää Tag Manageria ja Analyticsiä tosi hyvin, mutta tällä kertaa oma osaaminen loppui kesken. Onneksi oli mahdollisuus saada Mikalta apua, joka auttoi meitä ratkaisemaan haasteen. Uusi entistäkin parempi konversioseuranta on huomisesta eteenpäin asiakkaidemme käytössä. Kiitos Digiteam ja Mika Mäki

Lainaus LinkedInistä

Mikael Da Costa
CEO – Leadoo
www.leadoo.fi

Monipuolista analytiikka-apua

Digiteam on ollut sparraamassa mm. seuraavien verkkosivuilla käytettävien sovellusten analytiikan kehittämistä ja auttanut tehostamaan niiden sisältämien toimintojen mittaamista.

  • Maplet karttasovellus
    Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, tehokkaampi konversioseuranta
  • Vello ajanvaraus
    Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, tehokkaampi konversioseuranta
  • Winhit ajanvaraus
    Ajanvaraukseen liittyvien KPI-tietojen määrittely ja tietojen tuonti kävijäseurantaan. Tässä olemme tarjoneet analytiikkaosaamisen lisäksi myös analytiikan testiympäristön.
  • Tuntinetti -työajankirjaus
    Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, tehokkaampi konversioseuranta

     

  • Timma ajanvarauksen/verkkokaupan seuranta Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, verkkokaupan Enhanced Ecommercen päivitys
  • 3D suunnitteluohjelma Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, tehokkaampi konversioseuranta
  • Useita osaajapankki/rekrytointi -sovelluksia Sovelluksen sisäisten toimintojen seuranta Analytics-eventeillä, tehokkaampi konversioseuranta
  • Leadoo Chatbot ohjelmiston verkkoanalytiikan määrittely Chatbot-ohjelman koodin kehittäminen, jonka ansiosta kaikki chatin toiminnot ovat helposti seurattavissa Google Analyticsin puolella. Kävijäseurantaan kirjautuu tieto ohjelman monipuolisista bottityypeistä sekä käyttäjän vapaasti määrittelemistä luokista. Jälkimmäinen ominaisuus antaa seurannalle erittäin monipuoliset räätälöintimahdollisuudet.Leadoon toimitusjohtaja Mikael Da Costa ymmärsikin heti analytiikan arvon ja yhteistyö alkoi käytännössä jo ensitapaamisesta. Lue juttu

Onko sivustollasi sovellus, jonka käytöstä haluat lisää tietoa? Tai oletko sovelluskehittäjä ja etsit kumppania analytiikkaominaisuuksien hiomiseen?

Ota rohkeasti yhteyttä ja kehitetään analytiikkaa palvelemaan tavoitteitanne!

Tutustu muihin web-analytiikkapalveluihimme tästä.

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD