Web-analytiikan hyötykäyttö

Analytiikka on eri lähteistä kerätyistä tiedosta tehtyjen päätelmien avulla tuotettuja toimenpidesuosituksia.

Analytiikka koetaan valitettavan usein olevan vaikea ja kuuluvan vain isoihin organisaatioihin. Kuitenkin sen hyödyntämisellä voidaan saavuttaa helpostikin merkittäviä kustannussäästöjä, kun rajallisia resursseja voidaan suunnata parhaita tuloksia tuovaan toimintaan. Lisäksi analytiikka avaa monia uusia mahdollisuuksia uusien kohderyhmien etsimisen. ”Puolet mainonnasta menee hukkaan. Kunpa tietäisi kumpi puoli” sanonta saa uuden merkityksen, kun analytiikka yhdistetään organisaation kaikkeen tekemiseen.

Web-Analytiikan avulla voidaan esim

  • Tutkia ja kehittää sivuston teknistä toimivuutta
  • Mitata sivuston sisällön käyttöä
  • Tutkia potentiaalisten asiakkaiden kulkua sivulla
  • Tunnistaa mahdollisia yhteydenoton esteitä
  • Kehittää ja johtaa sisällöntuotantoa
  • Kehittää ja ajoittaa viestintää
  • Rikastaa markkinointiponnisteluista saatavia tietoja
  • Mitata mainoskampanjoiden tuloksellisuutta
  • Ohjata liidituotantoa

 

Web-analytiikka digimarkkinoinnissa

Analytiikka ja kävijäseurantatieto on vahvasti mukana kaikessa tekemisessämme. Kaikki asiakkaillemme tekemät Adwords-kampanjat, Facebook-kampanjat ja hakukoneoptimointitoimenpiteet perustuvat mittaukseen, jotta toimenpiteiden tuoma hyöty on todennettavissa.

Tuottamamme kotisivut sisältävät aina kävijäseurantaohjelman asennuksen ja ohjelman konfiguroinnin. Olemme ylpeitä siitä, että voimme tarjota asiakkaillemme heti julkaisuhetkestä lähtien selkokielistä tietoa kävijöiden liikkeistä verkkopalvelussansa ja he voivat rauhassa keskittyä omaan liiketoimintaansa.

Digiteam tarjoaa analytiikkapalveluita myös jo olemassa oleville verkkopalveluille.

Jos haluat tietää, miten sinun organisaatiosi voisi hyötyä analytiikasta, tai haluat aloittaa analytiikan täysipainoisen hyödyntämisen, ota yhteyttä – sovitaan tapaaminen.

Sulje