fbpx

Youtube-mainonta

YouTube-mainonta on erinomainen tapa tavoittaa suuria yleisöjä nopeasti ja kohtuullisin kustannuksin.

Digiteam toteuttaa YouTube-mainontaa laadukkaasti ja kohdennetusti. Voimme käyttää valmista videotasi tai löydämme sinulle videotuottajan kumppaniverkostostamme. Tarvittaessa autamme YouTube—kanavan perustamisessa, videoiden lataamisessa ja videoiden hakukoneoptimoinnissa.

Miksi YouTube-mainontaa kannattaa tehdä

YouTube on Googlen jälkeen toiseksi suosituin hakukone. YouTube-mainonta soveltuu hyvin tuotteiden ja palveluiden mainostamiseen. Videomainos huomataan sekä muistetaan ja sen avulla pystyt kertomaan paljon enemmän kuin pelkällä kuvalla tai tekstillä.

YouTube on videomainonnan alustana suurin ja YouTube-videoita voi myös upottaa helposti verkkosivustolle.

YouTube-mainonnan avulla

 

  • kasvatat tunnettuutta
  • viestit tehokkaasti brändistäsi
  • herätät mielenkiintoa
  • hankit suoria liidejä

Vinkkejä YouTube-mainontaan

YouTubessa on useita eri mainostyyppejä, jotka vaikuttavat siihen, miten ja missä mainokset näkyvät ja kuinka niitä voi käyttää. Videot tulee tuottaa tai editoida/leikata käyttötarkoitukseen sopivaksi. Esim. puskurivideot, joita käyttäjä ei voi ohittaa, videon maksimipituus on 6 sekuntia. (Lisätietoa YouTuben mainosmuodoista google.com/youtube-mainosmuodot)

  1. Yrityksesi tarvitsee YouTube-kanavan, johon videot ladataan – kanava linketään Google Ads-tiliin, jonka kautta mainonta tehdäänJos vi
  2. deoita on paljon, on kanavalle syytä luoda soittolistoja videoiden aihepiirien mukaisesti – tämä helpottaa videoiden etsimistä ja hallinnointia
  3. Videoiden nimeämiset, hashtagit yms. kannattaa tehdä ajatuksella, sillä ne vaikuttavat videon löydettävyyteen YouTubesta ja Googlesta
  4. Videot tarvitsevat tekstityksen – litterointi ja tekstityksen lisääminen onnistuu YouTubessa

Videon käyttö muissa medioissa

Vaikka YouTube on kanavana suurin, kannattaa videon tavoitteiden kannalta miettiä myös muita samanaikaisia levitystapoja. Kohderyhmäsi saatetaan löytää hyvinkin tarkasti myös sosiaalisen median kanavissa ja videoita voidaan levittää myös display-mainonnan avulla.

Mitä muissa medioissa pitää huomioida

  • Mainoskoot ja kuvasuhteet vaihtelevat eri medioissa ja tämä tulisi ottaa huomioon videon tuotantovaiheessa.
  • Osa medioista myös edellyttää, että videotiedosto ladataan suoraan ko. median mainonnanhallintatyökaluun, jotta sitä voi mainostaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että YouTubeen ladattua videota ei voi näissä hyödyntää.

Video, jota kukaan ei nähnyt

Markkinointivideosta on hyötyä vain jos sitä katsotaan. Yritysvideot eivät automaattisesti kerää itselleen yleisöä. Viraalisti leviävät nykyään vain some-vaikuttajien videot, hassutteluvideot ja uutisvideot. Jos tuhansia euroja maksaneella videolla on 6 kk aikana muutamia kymmeniä katselukertoja, voidaan puhua epäonnistumisesta.

Videomainonta yleisesti

Videomainontaa kannattaa tehdä silloin, kun sillä on selkeät tavoitteet – ei vain siksi, että se on kiva mainosmuoto. Tavoitteissa pitää olla määriteltynä

  • Kohderyhmät – ketä haluamme tavoittaa
  • Sisältö – mitä haluamme kertoa
  • Toiminta – mitä videon katsomisesta pitäisi seurata
  • Levitys- ja markkinointisuunnitelma – missä mainostamme
  • Kuinka tuloksia ja vaikuttavuutta mitataan

Tavoitteiden pohjalta päästään eteenpäin ja voidaan päättää

  • Budjetti videon tekemiseen ja markkinointiin
  • Tavoiteaikataulu videotuotantoon ja mainontaan
  • Videotuottajan valinta, toteutus, mainonta, mittaus ja tulosten analysointi

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD