fbpx

CASE: Modern Movement Clinic

Modern Movement Clinic referenssi

Asiakkaan kommentit

Digiteamin avulla meidän nettisivujen näkyvyys on parantunut eksponentiaalisesti. Verkkosivut uusittu, sisällöntuotantoa on ostettu, ads kampanjat pyörivät, analytiikka on laitettu kuntoon.

Täydellinen kumppani kun aika ei enää riitä pyörittää itse kaikkea.

Erityisen arvokkaita meille ovat säännölliset keskustelut siitä mitä voidaan tehdä nyt ja mihin suuntaan ollaan menossa. Digiteamilla aidosti kiinnostaa juuri meidän firman eteneminen

Tätä ei kannattais sanoa ääneen mutta enää ei luovuta yhteistyöstä maksoi mitä maksoi. Joka kk tulokset puhuvat kannattavasta yhteistyöstä.

Mitä oikein tapahtui?

MMClinic oli aloittanut 2019 yhteistyön ison toimiston kanssa Google-mainonnan osalta. Ko. toimija oli aika nopeasti nostanut kädet pystyyn analytiikan osalta. Sivustolle upotettua ulkoista ajanvarausjärjestelmää ei kuulemma ole mahdollista mitata.

Muutenkin hommasta oli jäänyt asiakkaalle sellainen kuva, että mainonnan tuloksista ja hyödystä ei saada selkeää kuvaa, eikä siitäkään mitä markkinointipalvelujen tarjoaja oikein tekee maksua vastaan. ”Eihän tämä näin voi mennä,” todettiin yrityksessä ja suositusten kautta löytyi Digiteam, jonka osaaminen näytti ja kuulosti astetta paremmalta.

Vilauttamalla vakuutettu

Pieni epäilys kuitenkin kyti taustalla: ”Saadaanko nyt samaa puuroa eri paketissa?”. Tapaamisen yhteydessä tehtiin pika-analyysi mainonnasta – enempää ei tarvittu. Jos Turussa toimivan firman hierontapalveluiden mainonnan mediakuluista merkittävä osa meni kilpailijoiden, thai-hierontapalveluiden, eroottisten hierontapalveluiden tai muiden suomalaisten kaupunkien hierontapalveluiden etsimiseen, oli aika selvä, että ei tämä nyt ainakaan huonommaksi mene, kun uusi toimija sen pystyi suoraan mainonnanhallinnasta ja analytiikasta näyttämään.

Sopimus lyötiin lukkoon ja toisesta järjestelmästä iframeen tuotu varausjärjestelmä pistettiin mittaukseen ja kas, se mahdoton saatiinkin mitattua.

Mainonta toimii

Kohdistetulla mainonnalla konversioprosentti nousi ajanvarausten osalla melko mukaviin lukemiin. Pahaksi onneksi korona käytännössä pysäytti ensimmäisellä kierroksella yrityksen toiminnan ja mainontakin piti laittaa jäihin. Onneksi henkilöstöllä oli keinonsa selviytyä tilanteesta ja epidemian hellittäessä yhteistyötä päästiin jatkamaan.

Sivuston kimppuun

Digiteamilla oltiin jo jonkin aikaa ihmetelty, miten nykyinen sivusto voi tuottaa näin hyviä tuloksia, vaikka sisältöjen rakenteissa oli myynnin ja nettiselaamisen kannalta selkeitä haasteita. Parhaaksi selitykseksi keksittiin vanha, olemassa oleva asiakaskunta, joka oli tottunut sivustoa käyttämään, sekä kuitenkin uskottava ja ammattitaitoa, sekä osaamista korostava sisältö.

Puutteita pyrittiin kuitenkin tuomaan aina välillä palavereissa esille Digiteamin suunnalta ja epidemian hellittäessä sopivasti, päästiin asiaa puimaan ajatuksella ja näin sivustoa päätettiin kevyesti skarpata.

Uudistuksessa muokattiin sivukohtaisen asiakaspolun logiikkaa, kevennettiin sisältöjen visuaalista esittämistapaa ja varmistettiin tavoitteisiin ohjaaminen oikeassa vaiheessa. Samalla tehtiin SEO-työtä niin teknisen toteutuksen, sisältöelementtien ja sivukartan suhteen.

Tuloksia

Koska yhteistyö alkoi vain muutama kuukausi ennen koronan alkamista ja sitä edeltävää analytiikkatietoa ei ollut käytettävissä, ei eri vuosien tulosten vertailu ole ihan suoraan järkevää tai mahdollista. Kehitys näyttäisi liian hyvältä. Mutta jos jo vanhan sivuston tulokset olivat hyviä, niin tällä hetkellä menee seuraavasti:

Konversiot 1.1.-17.5.2022 (mukaan on otettu tarkoituksella alkuvuoden lock-down aikaa, jotka laskevat tuloksia.)

  • Koko sivuston konversioprosentti 7,24%
  • Mainonnan konversioprosentti 8,90% (ei brändihakuja!)
  • Konversioiden määrä 1200 kpl
    • Ajanvaraukset 885 kpl
    • Lahjakortin tilaus 204 kpl
    • Puhelulinkin klikkaus 69 kpl
    • Sähköpostilinkin klikkaus 35 kpl
    • Yhteydenottolomakkeen lähetys 7 kpl

 

Digiteamin näkökulma

Asiakas on alusta asti pystynyt sanoittamaan tavoitteensa, eli sen mitä halutaan saavuttaa. Molemmin puolin on keskusteltu avoimesti niistä asioista, mitkä ovat toimineet ja mitkä ei. Kun kommunikaatio ja luottamus pelaa, on asiakas hankalissakin tilanteissa ollut valmis panostamaan reilusti ja ottamaan riskiä suhteessa omiin resursseihinsa. Näin on päästy tekemään ratkaisuja, joilla saadaan tuloksia aikaiseksi ja tämä tekee palvelun tuottamisesta toimistolle ja asiantuntijoillekin mielekästä.