Verkkokauppapalvelut

Kasvata myyntiä ja palvele asiakasta oikeilla ratkaisuilla


Verkkokauppa voi olla yrityksen pääasiallinen liiketoimi tai tuottaa lisäarvoa asiakkaille ja kumppaneille. Helposti löydettävät tuotteet, sujuva ostoprosessi ja tarvittavat teknologiat yhdistävät menestyviä verkkokauppoja.

Oikeat askeleet verkkokaupan kasvuun

Verkkokaupan markkinointi – kokonaisvaltainen markkinointi tuottaa oikeita tuloksia

Asiakkaasi käyttävät useita medioita ja niihin markkinointisikin pitää tähdätä. Löydämme verkkokaupallesi tärkeimmät markkinointikanavat, jotka kehittävät myyntiäsi yhtäaikaisesti, samansuuntaisesti ja koordinoidusti. Johdamme, rakennamme ja kehitämme verkkokauppasi markkinointia kokonaisuutena.

Asiakkaitamme

Oikeaa kasvua = 
verkkokaupan asiantuntijat palveluksessasi

Asiakastyön lisäksi asiantuntijamme ovat itse kokeneita verkkokauppiaita. Kasvustrategia ja liiketoiminnan kehitys rakentuvat kokemukseen perustuville näkemyksille ja käytännön yksityiskohdille.

Lisätietoa verkkokaupan palveluista

Verkkokauppa vaatii osaamista varsin monista eri osa-alueista. Yrityksen on ymmärrettävä asiakkaitaan, markkinoita ja kilpailutilannetta, hinnoittelua, teknologioita, markkinointia, logistiikkaa ja myyntiä.

Olemme auttaneet kymmeniä B2B- ja B2C- yrityksiä verkkokaupankäynnin kehittämisessä. Jokaisen tarjoama ratkaisu ja kohderyhmä on erilainen. Hyvä verkkokauppa ottaa huomioon asiat useilta kanteilta aina verkkokaupan strategisesta kehittämisestä digimarkkinoinnin toteutukseen.

Verkkokauppa kasvuun suunnitelmallisen tekemisen avulla

  1. Verkkokaupan kasvustrategia – Kasvustrategian avulla verkkoliiketoiminnan kehittäminen perustuu oikeisiin asioihin.
  2. Verkkokaupan toteutus – Nykyaikainen, helposti skaalautuva verkkokauppa mahdollistaa kasvun.
  3. Digimarkkinoinnin valmiudet – Lisää asiakkaita ja myyntiä digimarkkinoinnin keinoin, brändiä unohtamatta.
  4. Mittaaminen ja jatkuva kehitys – Lisää euroja olemassa olevasta liikenteestä ja asiakkaista.

Verkkokaupan tekninen toteutus ja ulkoasusuunnittelu

Rakennamme täysin asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityjä verkkokauppoja WooCommerce-verkkokauppajärjestelmällä. WooCommerce mahdollistaa verkkokaupan integraatiot esimerkiksi toiminnanohjausjärjestelmiin, varastonhallintajärjestelmiin ja kassajärjestelmiin. Asiakkaan olemassa olevista järjestelmistä voidaan tuoda kauppaan tuotetiedot ja varastosaldot, ja päivittää niitä automaattisesti takaisin eri järjestelmiin.

Teemme vaativissa integraatioprojekteissa yhteistyötä osaavien kotimaisten integraatiokumppaneidemme kanssa.

Olemme auttaneet kymmeniä suomalaisia PK-sektorin yrityksiä verkkokaupan perustamiseen liittyvissä asioissa, konsultoineet suunnittelutyössä ja tehneet käytännön verkkokauppatoteutuksia. Kaikkea verkkokauppatyötämme ohjaa vahva liiketoiminnallinen sekä strateginen ote verkkokaupan perustamisessa tai kehittämisessä.

Emme vain toteuta verkkokauppoja vaan suunnittelemme, sparraamme ja herätämme asiakkaitamme ymmärtämään verkkokaupan haasteet ja mahdollisuudet.

Hyvin tehty verkkokauppastrategia luo selvän suunnan toiminnan kehittämiselle, ja se osaa ottaa huomioon matkan varrella tulevia haasteita. Ilman selkeää suunnitelmaa toiminta on usein ad hoc-tyylistä tekemistä vailla selkeää suuntaa.

Kattavan määrittelytyön avulla voidaan tehdä oikeat valinnat, jotka palvelevat tarpeita vielä vuosienkin kuluttua ja skaalautuvat aina tarpeiden mukaisesti.

Asiansa osaavan verkkokauppakonsultin avustuksella verkkokaupan liiketoiminta saadaan toteutettua loppuasiakkaiden tarpeita vastaavaksi ja myyväksi, joka myös tuottaa lisää uutta liiketoimintaa mahdollisimman nopeasti.

Verkkokaupan perustamisen konsultoinnin avulla tiedetään mitä ollaan tekemässä, miksi ollaan tekemässä, mihin suuntaan toimintaa ollaan kehittämässä ja mitä verkkokaupan perustaminen voi maksaa. Pitkällä kokemuksella ja asiantuntijuudella Digiteam osaa vastata näihin kysymyksiin jokaisen yrityksen kohdalla.

Verkkokaupan markkinointi on yksi myynnin kehittämisen kulmakivistä. Markkinointitoimenpiteet kannattaa aloittaa perusteellisesti tehdyn digimarkkinointisuunnitelman pohjalta, jonka avulla ymmärretään kohderyhmän ostokäyttäytymistä ja ostoprosessin eri vaiheita paremmin.

Suunnitelma tarjoaa verkkokaupan markkinoinnin kehittämiseen selkeät suuntaviivat ja määrittää missä kannattaa olla mukana ja missä ei.

Mittaaminen on yksi verkkokaupan markkinoinnin ehdottomista hyödyistä. Kaikkea markkinointiin käytettyä rahaa pystytään mittaamaan myyntiin asti.

Markkinoinnin tuottoa on seurataan suunnitelmassa sovittujen mittareiden perusteella ja näin varmistetaan, että käytetyt eurot tuottavat ennakoidusti. Aktiivisen mittaamisen ja analysoinnin avulla mediaan pystytään tarvittaessa nopeasti allokoimaan lisää panostuksia tai vastaavasti vähentämään niitä. 

Markkinointipanostuksien osalta noudatammekin ketterää lähestymistapaa. Vanhanaikaiset vuosiksi etukäteen lukkoon lyödyt markkinointibudjetit ovat historiaa, eivätkä sovi sellaisenaan verkkokaupan markkinointiin.

Verkkokaupan myynnin kehittäminen

Verkkokaupan myynnin kehittäminen vaatii tutustumista verkkokaupan strategiaan kokonaisvaltaisesti. Käytännössä tämä pitää sisällään mm. seuraavia asioita: nykytilanne, tavoitteet, tekninen toteutus, kilpailutilanne, verkkopresenssi ja markkinointi.

Palvelumme avulla kartoitetaan mitä tähän saakka on tehty ja mikä nykytilanne on. Tämän perusteella luodaan suunnitelma sekä lista konkreettisista kehittämisvaihtoehdoista. Vaihtoehdot priorisoidaan vaikuttavuuden, tekemisen helppouden, tai nopeuden ja kustannusten perusteella.

Nosta verkkokauppasi näkyvyyttä ja myyntiä toimivalla mainonnalla

Tutustu verkkokauppaan liittyviin palveluihin.

WordPress verkkosivustot

Hakukoneoptimointi ja mainonta

Verkkosivujen analytiikka

Pyydä tarjous verkkokaupan kehityksestä ja verkkoliiketoiminnan käynnistämisestä

Soita, laita sähköpostia tai jätä yhteydenottopyyntö – innostumme varmasti myös sinun kasvusi tavoitteista.

Tapio Pulkkinen