Blogi

Tilaa uutiskirjeemme! Lähetämme kerran kuussa mielenkiintoista luettavaa.

Onko yrityksesi analytiikkatieto kunnossa?

Kävimme 5.11.2019 Marketing Analytics Summitissa päivittämässä tietomme alan huippujen kanssa. Ensimmäisenä päivän ohjelmassa oli analytiikkatiedon oikeellisuus. Google Analytics guru Brian Clifton puhui seurantadatan validoinnista. Käytännössä…

Enemmän irti Leadoo Chatbotin analytiikasta

Yhteistyömme Leadoon kanssa on tuottanut lisää tulosta ja liidien Analytics-seuranta on saanut kaivatun parannuksen. Kirjoitin alunperin jo toukokuussa Leadoon bottikategoria-ominaisuudesta ja miten sitä voidaan hyödyntää…

Google-näkyvyyttä ei ole olemassa

Erilaisia digimarkkinointipalveluita myydään sillä argumentilla, että Google-näkyvyys paranee, vaikka itse palvelu ei suoraan Googleen liittyisikään. Jotkut lupailevat jopa ensimmäisen hakutulossivun tuloksia tietyillä hauilla. Kaupan on…

Miksi sivuston tietoturvaan pitää panostaa?

Olen useita kertoja joutunut todistamaan tilannetta, jossa yrityksen sivusto on häipynyt bittiavaruuteen tietoturvaongelmien takia. Sivusto on hakkeroitu. Yleisin syy tällaiseen tilanteeseen on se, että julkaisujärjestelmää…

Lataa opas ja muutut jumalaksi

Oletko kyllästynyt ”katso ilmaiseksi, kuinka moninkertaistat myyntisi”, ”lataa ilmainen opas ja tee sivustostasi tehokas myyntikanava”, tai ”osallistu maksuttomaan webinaariin, jossa ratkaistaan kaikki maailman ongelmat”. Minä…

Kilpailijakohdistettu mainonta

Kiinnostaisiko mainonta sellaisille internetkäyttäjille, joka on osoittanut kiinnostusta pahimpia kilpailijoitasi kohtaan? Oman yrityksen esille saaminen on tärkeää, kun potentiaalinen asiakas on vielä vertailemassa eri toimittajien…
Google Shopping mainonta

Uutta verkkokauppa­mainonnassa: Google shopping

Google Shoppingin avulla verkkokauppiaat saivat oman mainosmuodon käyttöön myös Suomessa. Verkkokauppojen kannalta Shopping on yksi tehokkaimmista mainosmuodoista, joita Google mainostajille tällä hetkellä tarjoaa. Kuten muutkin…

Digiteam 2v!

Digiteam on kasvanut taaperoikään, lue mitä ensimmäisen kahden vuoden aikana on tapahtunut. Mistä me saadaan asiakkaat? Tämän kysymyksen Harri esitti meille muille perustajille kun oltiin…

Digiteam mukana kehittämässä Enkoran verkkokauppa­seurantaa

Enkoran verkkokauppajärjestelmässä on nyt valmius mitata ostoja Google Analyticsilla. Olimme mukana auttamassa verkkokauppatoimittajaa ohjelmakehityksessä. Projekti alkoi jokin aika siten asiakkaamme tarpeesta liittää verkkokaupan tuottomittaus myös…

Enkora verkkokauppaseurannan asennusohje

Verkkokauppaseurannan määrittely Google Analyticsiin on helppoa, eikä poikkea oikeastaan muista vastaavista. Ohjelmaan on valmiiksi koodattu tarvittavat tapahtumat. Alla on ohje seurannan määrittelyyn, kun sivustolla käytetään…

Leadoo kategorioiden käyttö Google Tag Managerin avulla

Jos haluat luokitella botti-liidit eri ryhmiin, voit tehdä sen käyttämällä Botti kategorioita. Liiditapahtuman yhteydessä tuo antamasi kategoria välitetään tietokerrokseen liiditapahtuman attribuutissa, jonka nimi on category (event: LEAD…
All articles loaded
No more articles to load
Sulje