Case Kattokeskus:
Digiteam auttoi Kattokeskusta kasvattamaan verkkosivujen kautta tulevien liidien määrää yli 200%


Haaste

Hakukoneiden kautta tuleva liikenne on Kattokeskukselle yksi tärkeimmistä asiakashankintakanavista. Aiemmin toteutettu Google Ads-mainonta ei tuonut tarpeeksi tuloksia ja tavoitteena oli löytää ketterä kumppani vastamaan maksullisen hakusanamainonnan ja web-analytiikan kehittämisestä.

Heti yritykseen tultuaan Kattokeskuksen markkinointipäällikkkö kilpailutti uuden Google Ads -kumppanin. Haussa oli hakukonemarkkinointia tuloksellisesti ja joustavasti tekevä kumppani, joka pystyisi viemään Kattokeskuksen digimarkkinointia eteenpäin.

Valinta kohdistui Digiteamiiin, joka pystyi tarjoamaan juuri oikean palveluvalikoiman asiakkaan tarpeisiin nähden. Lisäksi Kattokeskuksen ja Digiteamin yhteistyölle asetettiin heti alusta saakka selkeät, mitattavat tavoitteet, joiden avulla yhteistyön tuloksia on helppo mitata.

Tuloksia yhteistyöstä

”Digiteam on auttanut Kattokeskusta kasvattamaan verkon kautta tulevien liidien määrää yli 200 %:lla kahden vuoden aikana. Lisäksi olemme tyytyväisiä Digiteamin asiantuntijoihin, palvelualttiuteen ja joustavuuteen. Digiteam on meille tarpeeksi ketterä ja asiansa osaava digitoimisto. Olen myös erityisen tyytyväinen kuukausittain pidettäviin palavereihin, joissa voin vapaasti pallotella digimarkkinoinnin ideoista kumppanimme kanssa”

Kattokeskus, markkinointipäällikkö Kalle Tuominen

”Olemme Digiteamilla tehneet yhteistyötä Kattokeskuksen kanssa vuodesta 2019. Heti yhteistyön alusta alkaen oli selvää, että pystymme tuomaan asiakkaalle lisää myyntiä osaamisemme avulla. Kattokeskuksen kumppanuudessa toimme proaktiivisen mallin yhteistyön ytimeen, jossa sovitut Google Ads -toimenpiteet toteutetaan asiantuntijamme toimesta systemaattisesti ja säännöllisesti. Näin varmistamme, että kaikki kampanjat tuottavat mahdollisimman hyvin koko ajan.”

Riku Seppälä, Digiteam

Ratkaisu / Yhteistyön osa-alueet

  • jatkuva Google Ads-mainonnan kehittäminen 
  • laskeutumissivujen luonti
  • aktiivinen testaaminen mm. Googlen koneoppimisen avulla
  • hakukoneoptimoinnin konsultointi
  • Facebook-mainonnan konsultointi
  • web-analytiikka
  • säännölliset face-to-face kk-tapaamiset
  • läpinäkyvä tulosten ja muutosten raportointi

Kattokeskus on vuonna 1997 perustettu perheyritys, joka on vuosien myötä kasvanut 180 henkeä työllistäväksi ja kuudessa toimipisteessä toimivaksi joukkueeksi. Kattokeskus on toteuttanut yli 10 000 kattoremonttia perustamisestaan lähtien. Kattokeskuksen juuret ovat perinteisissä suomalaisissa timpurin ja peltisepän taidoissa, jotka tänä päivänä yhdistyvät moderneihin työskentelytapoihin, korkean laadun vaalimiseen sekä alan uusien innovaatioiden hyödyntämiseen asiakkaiden parhaaksi.

Digiteam on 9 hengen digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys, joka vie asiakkaidensa digimarkkinointia datavetoisesti eteenpäin. Kehitämme noin 80 suomalaisen PK-yrityksen myyntiä ja markkinointia proaktiivisella otteella. Yhteistyömallimme tavoitteena on myös lisätä asiakkaan henkilöstön osaamista ja ymmärrystä digimarkkinoinnista sekä verkkoliiketoiminnan kehittämisestä.

Digiteamin asiakkaita ovat mm. A.Vogel, AINA Keittiöt, Cloudia, Hexaplan, Kattokeskus, Picote ja Vaimo Finland.