Case Providental:
Facebook-mainonnalla yli 60 liidiä sisään kuukauden aikana!
Mainonta toimii hyvin ja tuottaa asiakkaita Providental Hammaslääkäreille. Lue miten vaikuttajamarkkinoinnin ja Facebook-mainonnan avulla Providental Hammaslääkärit saa lisää liiketoimintaa.
Yhteistyön tavoitteet
Providental Hammaslääkäreiden tavoitteena oli saada lisää laadukkaita asiakaskäyntejä Invisalign-oikomishoidon palveluille Facebook-mainonnan avulla. Invisalign-oikomishoitopalvelu on asiakkaalle liiketoiminnallisesti tärkeä tuoden merkittävää liikevaihtoa yritykselle.
Haasteet
Kampanja-aikana haasteena olivat yleinen maailmantilanne koronapandemiaan liittyen sekä isojen hammaslääkäriketjujen samanaikainen markkinointi Invisalign-oikomishoitoon liittyen. Lisäksi haasteeksi koettiin Invisalign-oikomishoidon hinta ja hinnan tuottamat haasteet Facebook-mainonnalle.
Facebook-mainonnalla saadaan yleisesti parhaat tulokset alemman hintaluokan tuotteista ja palveluissa, joissa kuluttaja voi tehdä ns. “heräteostoksen” näkemällä relevantin mainoksen. Halusimme yhdessä asiakkaan kanssa testata miten Facebook-mainonta toimii usean tuhannen euron investoinnissa asiakkaan omaan hyvinvointiin liittyen.
Ratkaisu
- Verkkosivuille luotiin oma laskeutumissivu Invisalign-oikomishoitoon liittyen
- Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana Facebook-mainontaa
- Facebook-mainoskampanjat
- Menestyksen mittareiksi asennettiin web-analytiikan avulla laskeutumissivun yhteydenottolomakkeiden vahvistetut lähetykset
Tuloksia Facebook-mainonnan avulla
- Yli 60 yhteydenottoa/liidiä laskeutumissivujen kautta kuukauden aikana
- Facebook-mainonta tuotti kampanjan aikana ylivoimaisesti eniten yhteydenottoja verrattuna kaikkiin muihin digikanaviin
- Yhden yhteydenoton mediakulu Facebookin kautta on noin 11€