Case Providental:
Facebook-mainonnalla yli 60 liidiä sisään kuukauden aikana!


Mainonta toimii hyvin ja tuottaa asiakkaita Providental Hammaslääkäreille. Lue miten vaikuttajamarkkinoinnin ja Facebook-mainonnan avulla Providental Hammaslääkärit saa lisää liiketoimintaa.

Yhteistyön tavoitteet

Providental Hammaslääkäreiden tavoitteena oli saada lisää laadukkaita asiakaskäyntejä Invisalign-oikomishoidon palveluille Facebook-mainonnan avulla. Invisalign-oikomishoitopalvelu on asiakkaalle liiketoiminnallisesti tärkeä tuoden merkittävää liikevaihtoa yritykselle.

Haasteet

Kampanja-aikana haasteena olivat yleinen maailmantilanne koronapandemiaan liittyen sekä isojen hammaslääkäriketjujen samanaikainen markkinointi Invisalign-oikomishoitoon liittyen. Lisäksi haasteeksi koettiin Invisalign-oikomishoidon hinta ja hinnan tuottamat haasteet Facebook-mainonnalle.

Facebook-mainonnalla saadaan yleisesti parhaat tulokset alemman hintaluokan tuotteista ja palveluissa, joissa kuluttaja voi tehdä ns. “heräteostoksen” näkemällä relevantin mainoksen. Halusimme yhdessä asiakkaan kanssa testata miten Facebook-mainonta toimii usean tuhannen euron investoinnissa asiakkaan omaan hyvinvointiin liittyen.

Ratkaisu

  • Verkkosivuille luotiin oma laskeutumissivu Invisalign-oikomishoitoon liittyen
  • Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana Facebook-mainontaa
  • Facebook-mainoskampanjat
  • Menestyksen mittareiksi asennettiin web-analytiikan avulla laskeutumissivun yhteydenottolomakkeiden vahvistetut lähetykset

Tuloksia Facebook-mainonnan avulla

  • Yli 60 yhteydenottoa/liidiä laskeutumissivujen kautta kuukauden aikana
  • Facebook-mainonta tuotti kampanjan aikana ylivoimaisesti eniten yhteydenottoja verrattuna kaikkiin muihin digikanaviin
  • Yhden yhteydenoton mediakulu Facebookin kautta on noin 11€

”I am very satisfied with the work done by Digiteam for our Facebook Ads campaign, and the adverts did work very well, bringing in actual customers.”

Providental Hammaslääkärit Oy, Thomas Thottungal, hammaslääkäri, yrittäjä