Henkilöesittely – Riku Seppälä
Moikka,
Olen Riku Seppälä, yksi Digiteamin perustajasta ja digimarkkinoinnin ammattilainen vuodesta 2006. Olen tuonut asiakkailleni myyntiä kymmenillä miljoonilla euroilla viimeisten vuosien aikana.
Liki 20 vuotta olen auttanut yrityksiä menestymään ja kasvamaan digimarkkinoinnin avulla. Asiakkaita olen palvellut laidasta laitaan, suuryrityksistä julkisen alan toimijoihin sekä nyt Digiteamilla keskittyen PK-sektorin yritysten digimarkkinoinnin kehittämiseen.
Kuinka päädyit Digiteamiin?
Aloitin urani digimarkkinoinnin ja verkkokaupan parissa vuonna 2006. Olen työskennellyt useissa digitoimistoissa ennen Digiteamin perustamista vuonna 2017.
Mihin keskityt työssäsi?
Vastaan Digiteamilla nimetystä, omasta asiakasportfoliostani ja asiakasyritysten markkinoinnin ja myynnin kehittämisestä digimarkkinoinnin keinoin. Olen toiminut/toimin mm. seuraavien yritysten ja tahojen kanssa Newsec, A. Vogel, Keva, Kattokeskus, Metsänhoitoyhdistykset, Keskuskauppakamari, Masino, Esperi, PP-auto.
Erikoisosaamisalueesi?
Pitkä, noin 20 vuoden kokemus asiakkaiden markkinoinnin kehittämisestä on varmaan se juttu, mikä tekee musta hyvän markkinoijan. Osaan hahmottaa hyvin kokonaisuuksia ja pääsen asiakkaiden liiketoimintaan nopeasti sisälle. Kun on pitkään ollut alalla mukana yrittäjänä sekä tehnyt sadoille asiakkaille töitä, sitä näkee nopeasti mitkä ideat ovat toteutuskelpoisia ja mitkä kannattaa ehkä jättää väliin. Toki teen paljon hyvinkin taktisia juttuja päivittäisessä työssä, mutta nautin kun saan ratkaista asiakkaan kanssa markkinoinnin ja myynnin haasteita. Jos digimarkkinoinnin osaamistani kuvaisi muutaman hashtagin avulla olisivat ne #seo #sem #analytics
Mikä Digiteamissä on parasta?
Parasta työssäni on asiakkaiden liiketoiminnan kehittäminen, joka näkyy konkreettisesti asiakkaiden myynnissä. Toki pienessä yrityksessä toimimisessa on omat haasteensa, varsinkin kun pöydällä on yrityksen kehittämiseen liittyviä asioita sekä asiakastyötä.
Meillä koko henkilökunta on se, joka yritystä vie eteenpäin. Meillä annetaan vastuuta jos sitä haluaa sekä vapauden toimia ja tuottaa palveluita asiakkaille hyvin itsenäisesti. Uskon, että tämä on yksi isoista valttikorteista, joilla Digiteamia tullaan kehittämään ja kasvattamaan tulevaisuudessa.
Digimarkkinointi alana on varsin nopeasti liikkuvaa ja monesti uusia teknologioita ja “markkinointivillityksiä” tulee tuutista ulos jatkuvalla tahdilla. Meitä on kehuttu maanläheisiksi ja helposti lähestyttäväksi kumppaniksi, joka kertoo mitä oikeasti kannattaa digissä tehdä. Tästä mun mielestä voidaan olla ylpeitä; tuottaa asiakkaille palveluja, jotka oikeasti näkyvät viivan alla, eikä juosta jatkuvasti sen uuden trendin päällä. Toki uusia juttuja testataan ja toteutetaan, näin saadaan asiakkaille tuotua kokeilukulttuuria markkinointiin.