Digit Marketing

Natiivimainonta

Välitä viestisi kattavasti ja kiinnostavasti kotimaisissa medioissa

Natiivimainonnan näyttöpaikoiksi voidaan valita Suomen suurimpia mediasivustoja. Asiapitoisilla mainosartikkeleilla tavoitet esimerkiksi Alma Median, Keskisuomalaisen ja Sanoman medioiden lukijat.

Onnistumme natiivimainonnassa

Tarjoa kiinnostavaa tietoa ja auta asiakasta onnistumaan

Suunnittelemme artikkelin vastaamaan kohderyhmän ongelmiin ja haasteisiin ja tuotamme laadukkaan sisällöt artikkeliin.

Kasvata kysyntää ja tarvetta, tai testaa uusia markkinoita

Asiakkaille joutuu joskus selittämään oman palvelun etuja tai olemassaoloa. Uskottava artikkeli valtakunnallisessa mediassa on omiaan tuomaan uudet ratkaisut esiin ja rakentamaan kysyntää.

Mitä natiivimainonta on ja milloin se kannattaa?

Natiivimainonta on artikkelien muodossa tehtyä sisältömarkkinointia. Sivustollasi olleesta sisällöstä luodaan artikkelimainen mainos, jolle ostetaan näkyvyys valittuihin uutismedioihin tai valituille kohderyhmille. Mainosta klikannut kävijä ohjataan yrityksen sivustolla olevan sisällön ääreen.

Natiivimainontaa voidaan käyttää hyvin laajasti erilaisten tavoitteiden saavuttamiseen. Kokemuksiemme perusteella sitä voi käyttää pääasiassa brändimarkkinoinnissa, brändimielikuvan muokkaamisessa, asiantuntijaroolin kehittämisessä ja tunnettuuden kasvattamisessa, mutta joissain tapauksissa se toimii konversiovetoisessa taktisessa markkinoinnissa. Sitä voi yrittää käyttää myös tarvetta synnyttävänä tai kysyntää kasvattavana markkinointina.

Natiivimainos jäljittelee mediassa käytettävien artikkeleiden ulkoasua ja tyyliä, joten uutisartikkeleita lukeman tullut mainoksen klikkaaja on sitoutunut perehtymään linkin takana löytyvään pidempäänkin tekstisisältöön. Tämä lisää mahdollisuuksia vaikuttaa kohderyhmään halutulla tavalla.

Mainoksiin saa enemmän informaatiota ja niihin reagoidaan eri syistä kuin esim. bannereihin. Tästä syystä niillä voidaan saavuttaa suurempi huomioarvo ja tavoittaa erilaista kohderyhmää, kuin muilla mainosmuodoilla.
Natiivimainonta on yksi hyvä tapa varmistaa näkyvyys sisällöille sosiaalisen median ja uutiskirjeiden lisäksi.

Perinteisistä markkinointitavoista natiivimainonta muistuttaa eniten advertoriaalia. Siinä missä advertoriaali oli artikkelimainen mainos lehdessä, niin natiivimainonnassa sisältö on mainostajan sivulla ja siitä tehdään nettimedioihin artikkelimainen mainos, jonka avulla lukija pyritään houkuttelemaan yrityksen sivustolla olevan artikkelin ääreen.

Näin maksimoit tulokset natiivimainonnassa

  • Mieti, voidaanko yksittäisellä kampanjalla saavuttaa haluttu lopputulos vai pitäisikö natiivimainonta toteuttaa yksittäisen kampanjan sijaan asiakaspolun eri vaiheisiin osuvana kampanjoiden sarjana, joissa asiakkaita ohjataan vaihe kerrallaan kohti lopullista tavoitetta
  • Voisiko viestiä tukea tai/ja sisältöä markkinoida muissakin kanavissa, kuten sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeellä tai display-mainonnalla.
  • Varmista mainosten ja mainosversioiden ja kampanjoiden mitattavuus ja sivustotavoitteiden mitattavuus
  • Suunnittele kävijöiden ohjaaminen laskeutumissivulta konversiotapahtumaan, mutta vaihtoehtoisesti tarjoa reitti muihin myyntiä edistäviin sisältöihin tai tapahtumiin, sillä kaikki eivät päädy konversioon välittömästi.
  • Ennakoi natiivimainonnan vaikutuksia kohderyhmien hakukonekäyttäytymiseen ja varmista oikea löytyminen hakukoneessa
  • Pohdi, voitaisiinko natiivimarkkinoinnin jälkeen hyödyntää uudelleenmarkkinointia

Nosta yrityksesi näkyvyyttä ja myyntiä toimivalla mainonnalla

Tutustu digimainonnan palveluihin.

Digit Marketing

Sisällöntuotanto

Google-mainonta

Somemainonta

Kasvatetaan kysyntää ja tunnettavuutta asiapohjaisella mainonnalla

Soita, laita sähköpostia tai jätä yhteydenottopyyntö – innostumme varmasti myös sinun kasvusi tavoitteista.

Tapio Pulkkinen