Digit Marketing

LinkedIn-mainonta

Kumppaneita ja asiakkaita ammatillisilla kohdennuksilla

Tavoita B2B-kohdeyleisösi LinkedIn-mainonnan avulla. Tarkan kohdennuksen avulla tavoitat kaikkein potentiaalisimmat asiakkaasi.

Onnistu LinkedIn-mainonnassa

Opi ymmärtämään LinkedInin ominaispiirteitä ja parhaita käytäntöjä.

Pitkäkestoisella suunnittelulla rakennetaan vahva näkyvyys ja kasvatetaan brändin näkyvyyttä ja uskottavuutta. Verkostot ja kontaktit käännetään myynniksi ja tarkaksi analytiikaksi.

Yhdistä sisältömarkkinointi ja maksettu mainonta sujuvaksi kokonaisuudeksi

Oikeat viestit, Oikea kohdennus, laadukas sisältö, parhaita käytäntöjä hyödyntävät laskeutumissivut, sekä koukuttava tarjoama vetoavat B2B-käyttäjiin, tuottavat liidejä ja lisäävät myyntiä.

Asiakkaita ja myyntiä sosiaalisesta mediasta – lataa maksuton opas

Löydä uusia digitaalisen markkinoinnin muotoja ja nostetta yrityksesi sosiaalisen median kanaviin, opi nostamaan ja mittamaan kanavien tuloksia asiantuntijoiden ajankohtaisilla opeilla.

Monikanavainen some-mainonta tuloksen tekijänä

Sosiaalinen media on monikanavaisen markkinoinnin keskiössä, vaikuttamassa siellä, missä asiakkaasi viettävät aikaansa. Sosiaalisen median mainontaa voi hyödyntää ostopolun eri vaiheissa – niin tavoittamassa uutta kohderyhmää rakentaen tunnettuutta, tuomassa liikennettä sivustolle, konvertoimassa tuoden liidejä ja suoria ostoja, kuin myös sitouttamassa asiakkaat.

Sosiaalisen median markkinoinnissa on useita erityispiirteitä. Mainokset päätyvät taitavasti kohdennettuina juuri yrityksestäsi kiinnostuneen asiakkaan uutisvirtaan, ja tietyissä mainospaikoissa mainokset täyttävät koko näytön, jolloin saadaan täysi huomio. Some-mainoksiin muista poiketen pystyy myös kommentoimaan ja niistä voi lähettää suoraan viestiä, mikä tekee sosiaalisen median mainonnasta erinomaisen mahdollisuuden vuorovaikuttaa kohdeyleisön kanssa.

Valtaosa suomalaisista käyttääkin säännöllisesti vähintään yhtä sosiaalisen median kanavaa. Metan Facebookissa ja Instagramissa mainostaa voi kerralla molemmissa kanavissa, jolloin kattavuus ja vaikuttavuus on tehokasta. Meta-mainontaa voi demografisten tietojen lisäksi kohdentaa esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden tai käyttäytymisen mukaan. Tekoälyyn perustuva algoritmi ohjaa mainoksia tehokkaasti kiinnostuneelle yleisölle. Metassa voidaan myös uudelleenmarkkinoida sivustolla jo vierailleille ja heistä voi tehdä samankaltaisuuteen perustuvan lookalike-yleisön.

LinkedIn on markkinointikanavana poikkeuksellisen hyvä B2B-kohderyhmien tavoittamiseen ajankohtaisten työtehtävätietojen ansiosta. Mainontaa voidaan kodentaa esimerkiksi tittelien avulla, mikä tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet päättäjien tai ”portinvartijoiden” tavoittamiseen. Samoin voidaan vaikuttaa potentiaalisten kohdeyritysten koko henkilöstöön tai myytävän palvelun tai tuotteen kannalta oleellisimpiin jäseniin eri yrityksissä tai toimialoilla.

X-palvelussa mainostetaan kohderyhmästä tunnistamalla heidän käyttäytymistään. Kohdentaa voi esimerkiksi tunnisteiden, käyttäjien seuraajien ja kiinnostustenkohteiden kautta.

Kaikilla kanavilla on omat erityispiirteensä ja kohdennusmahdollisuutensa. Mainonnan työkalut, asetukset ja huomiota vaativat ominaisuudet vaihtelevat toisiensa kesken. Sosiaalisen median kanavien keskinäinen kilpailu on kovaa, minkä vuoksi kanavat tekevät muutoksia säännöllisesti. Sosiaalisen median mainontaa tekevän on seurattava muutoksia jatkuvasti.

  1. Autamme alustojen monipuolisessa hyödyntämisessä ja erityispiirteiden huomioimisessa.
  2. Autamme perustamaan tarvittavat yritys- ja mainostilit.
  3. Suunnittelemme optimaalisesti kohdennetut kampanjat eri alustoille.
  4. Laadimme ehdotuksen sopivista mainonnan muodoista ja tuotamme luovat sisällöt tarvittavissa muodoissa.
  5. Kampanjaan kuuluu tulosten aktiivinen seuranta ja optimointi, tarjoamme proaktiivisen otteen mainonnan kehittämiseen.

Luonnollinen näkyvyys ja maksettu mainonta vaativat tuekseen laadukkaiden julkaisujen tekemistä ja levittämistä. Autamme orgaanisen näkyvyyden kehittämisessä. Tarvittaessa perustamme sivut eri kanaviin, laitamme asetukset kuntoon ja käynnistämme tavoitteellisen sisällöntuotannon.

Prosessi sisältää:

  • sisältöstrategian 
  • sisältösuunnitelman
  • julkaisujen tekemisen
  • tulosten seurannan

Koulutamme hyödyntämään some-kanavien tehokasta käyttöä. Koulutukset räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaan ja koulutuksen aiheisiin nostetaan liiketoimintaa parhaiten tukevat kanavat.

Koulutamme hyödyntämään some-kanavien tehokasta käyttöä. Koulutus voidaaan järjestää sosiaalisen median mainonnan tai sosiaalisen median orgaanisen markkinoinnin näkökulmasta, taikka niiden yhdistelmästä. Koulutukset räätälöidään asiakkaan tarpeen mukaan ja koulutuksen aiheisiin nostetaan liiketoimintaa parhaiten tukevat toimenpiteet ja kanavat.

  • Facebook, Instagram, LinkedIn ja/tai X-alusta
  • Sivujen rakentaminen
  • Sisältösuunnitelma
  • Sisällöntuotannon kulmakivet
  • Algoritmien toiminta

Nosta yrityksesi näkyvyyttä ja myyntiä toimivalla mainonnalla

Tutustu digimainonnan palveluihin.

Facebook-mainonta

Google-mainonta

Sisällöntuotanto

Käännetään verkostot kaupoksi linkkarissa

Soita, laita sähköpostia tai jätä yhteydenottopyyntö – innostumme varmasti myös sinun kasvusi tavoitteista.

Tapio Pulkkinen