fbpx

CASE: Tradehit

Kokonaisvaltaista markkinoinnin kumppanuutta – Tradehit

Tradehit on vuonna 1995 perustettu suomalainen yritys, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisia myynninedistämispalveluita vähittäiskaupan toimintaympäristössä sekä kattavia myymälöiden uudistuspalveluita.

Tradehitin asiakaskunta koostuu tunnetuista kansainvälisistä ja kotimaisista brändeistä. Laadukas läsnäolo digitaalisissa kanavissa onkin välttämätön osa liiketoimintaa, jotta yrityksen korkeatasoiset palvelut, vastuullisuus ja asiakkaille tuotettavat tulokset välittyvät yrityksen sidosryhmille.

Kumppaniksi digitaalisiin kanaviin ja markkinointiin Tradehit on valinnut Digiteamin. Yhteistyön keskiössä ovat olleet mm. Tradehitin digimarkkinoinnin, hakukoneoptimoinnin, somemarkkinoinnin ja sisällöntuotannon laadukas toteuttaminen ja pitkäjänteinen kehittäminen. Merkittävä yhteinen ponnistus on ollut myös Tradehitin kokonaisvaltainen verkkosivu-uudistus.

Monipuolinen ja luottamuksellinen yhteistyö on kasvanut läpi vuosien

Tradehitin ja Digiteamin yhteistyö käynnistyi vuoden 2021 alussa, Tradehitin etsittyä osaavaa digimarkkinoinnin kumppania.

Yhteistyön alkumetreillä pääpaino oli Google Ads -mainonnan kehittämisessä. Tällöin analysoitiin yrityksen kohderyhmät sekä käynnistettiin huolella suunniteltu Googlen digimarkkinointikampanja. Hakukonemarkkinoinnin lisäksi Tradehitille toteutettiin SEO-projekti, jonka myötä hiottiin yrityksen olemassa ollutta verkkosivustoa hakukoneoptimoinnin näkökulmasta.

Samana vuonna päätettiin aloittaa yhteistyö myös sisällöntuotannon tiimoilta, ja Digiteam tuotti Tradehitin asiakkaista – RFSU ja Paulig – asiakastarinat avaimet käteen -periaatteella haastatteluista valmiiksi referenssikuvauksiksi. Julkaisun jälkeen artikkelien näkyvyyttä tuettiin monikanavaisesti maksetun mainonnan avulla. Toimenpiteinä olivat mm. Google-mainonta, LinkedIn-mainonta ja natiivimainonta.

”Digiteam on asiantunteva ja konsultoiva kumppani, joka auttaa meitä jatkuvasti kehittämään markkinointiamme aktiivisen ideoinnin avulla.”

Miia Kauppinen, Myyntijohtaja, Tradehit Oy

Jaettu markkinoinnin vuosikello selkeyttää yhteistyötä

Hyvä ja luottamuksellinen yhteistyö sekä saavutetut tulokset kannustivat Tradehittiä syventämään yhteistyötä Digiteamin kanssa entisestään. Päätettiin luoda yhteinen vuosisuunnitelma, joka määrittäisi toimenpiteet kerralla koko vuodeksi ja jota tarvittaessa täydennettäisiin uusilla kampanjoilla.

Yhteinen markkinoinnin vuosikello osoittautui hyväksi ratkaisuksi – sen myötä molemmille osapuolille muodostui selkeä tilannekuva ajankohtaisista ja tulevista toimenpiteistä, budjetista ja eri toimenpiteiden ajoituksesta. Jaettu vuosisuunnitelma juurtuikin pysyväksi osaksi kumppanuutta.

”Kaikilla osapuolilla tiedossa oleva markkinointisuunnitelma tekee yhteistyöstämme hyvin sujuvaa. Tarjoamme Tradehitille myös aktiivisesti ideoita suunnitelmaa varten, ja hyvän vuoropuhelun myötä suunnitelmaan valitaan parhaat ideat budjetin raameissa”, kuvailee Digiteamin Co-Founder ja Senior Digital Advisor Mika Mäki.

Uusi raikas ja moderni verkkosivusto siivittää kasvua

Vuoden 2022 lopussa Tradehitillä todettiin, että verkkosivuston kokonaisvaltainen uudistus olisi tarpeellinen, jotta sivusto ja sisällöt tukisivat liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Uusi verkkosivusto haluttiin toteuttaa Digiteamin kanssa hyvän yhteistyön vakuuttamana.

Verkkosivu-uudistusprojektiin saatiin Tradehitiltä hyvät raamit, josta projekti lähti suoraviivaisesti etenemään. Digiteam toteutti Tradehitille perusteellisen avainsanatutkimuksen, suunnitteli verkkosivustolle uuden visuaalisen ilmeen, tuotti uudet hakukoneoptimoidut sisällöt sekä järjesti brändikuvauksen, jossa Tradehitin työntekijöitä kuvattiin kaupoissa oman työarkensa keskellä.

Lopputuloksena syntyi moderni ja raikas verkkosivusto, joka konkretisoi yrityksen sidosryhmille Tradehitin toiminnan ainutlaatuiset erityispiirteet.

Sosiaalisen median sisällöntuotanto ja hallinnointi kantavat hedelmää

Yhteistyö kasvoi vuonna 2023 myös uusilla LinkedIn-mainontaa tukevilla markkinointitoimenpiteillä, kun Digiteam alkoi vastata Tradehitin LinkedIn-yrityssivun orgaanisesta somemarkkinoinnista. LinkedInin kautta alettiin viestiä aktiivisesti mm. yrityksen ajankohtaisista uutisista, rekrytointikampanjoista ja asiakastarinoista.

Uusi yhteistyö on ollut menestyksekäs, sillä vuoden aikana Tradehitin LinkedIn-tilin näkyvyys on kasvanut jatkuvasti ja samalla seuraajamäärä on yli kaksinkertaistunut.

”LinkedIn-yhteistyössä näkyy parhaimmillaan Tradehitin sitoutunut ote yhteistyöhön. Yrityksen sisälle on myös kasvanut hieno somekulttuuri. He tarjoavat meille tietoa ja ideoita, ja vuoropuhelu on todella hyvää. Heidän henkilöstönsä jakaa aktiivisesti yrityksen orgaanisia julkaisuja ja omia näkemyksiään, ja he toimivat yrityksensä ylpeinä puolestapuhujina modernin myynnin hengessä. Tradehitin tiimi on aidosti kiinnostunut markkinointinsa kehittämisestä ja he myötävaikuttavat aktiivisesti tulosten saavuttamiseen”, kiittelee Timo Jaskari, Digiteamin Digital Marketing Specialist.

Asiakastarinavideot toivat huiman näkyvyyden kohderyhmän keskuudessa

Vuonna 2023 markkinoinnin merkittävä painopiste oli myös asiakastarinavideoiden tuotannossa.

Referenssivideoiden avulla haluttiin tarjota kattava kuva eri palveluiden sisällöistä sekä saavutetuista tuloksista asiakkaiden kertomana. 

Videoilla saatiinkin kuulla tuttujen brändien kiinnostavia asiakaskokemuksia niin Tradehitin myynninedistämispalveluista kuin kommentteja myymäläuudistuspalveluista, joita brändeille myymälöissä on toteutettu.

Digiteamin rooli oli merkittävä myös videoiden markkinoinnissa. LinkedIn-mainonnan ja huolella hiottujen kohdennuslistojen avulla varmistettiin, että videot tavoittavat oikean kohderyhmän ja saavuttavat hyvän näkyvyyden – ja edesauttavat näin luottamuksen rakentumista potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa.

Tavoite saavutettiin erinomaisesti, sillä videot ovat tähän mennessä keränneet monikanavaisesti jo 1,5 miljoonaa katselukertaa.

Keskitetty markkinointikumppanuus – edut yrityksen ja palveluntarjoajan näkökulmasta

Digiteamin yhteistyö Tradehitin kanssa on ainutlaatuinen esimerkki tiiviin yhteistyön eduista. 

Kun asiakkaan oma asiantuntijuus sekä liiketoiminnan ja kilpailuympäristön tuntemus yhdistyvät yhteistyökumppanin vahvaan markkinoinnin erityisosaamiseen, luodaan vankat edellytykset toiminnan tulokselliseen kehittämiseen ja kasvuun.

Läheisen yhteistyön oleellisimpia hyötyjä ovat:

  • Vankka luottamus – kumppanille voidaan jakaa joustavasti myös lisävastuuta
  • Kattava kokonaiskuva – yhteistyökumppanille syntyy syvällinen ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta, asiakkuuksista ja toiminnan tärkeimmistä mittareista
  • Suunnitelmallisuus – toimenpiteet muodostavat harkitun strategisen kokonaisuuden
  • Oppiminen matkan varrella – aiemmat toimenpiteet tuovat arvokasta tietoa kaikille osapuolille ja tukevat toiminnan pitkäjänteistä kehittämistä
  • Ideoiden sparrailu – kumppanin kanssa voi punnita eri vaihtoehtojen hyötyjä ja haittoja
  • Helppous ja nopeus – kumppania ei tarvitse briiffata perusasioista
  • Tuloksellisuus – budjetti osataan allokoida mahdollisimman tehokkaasti

”Arvostan kovasti yhteistyötämme ja Digiteamin laajaa palveluvalikoimaa – kaikkiin markkinoinnin tarpeisiimme on löytynyt alansa todellinen ammattilainen.
Verkkosivut ja meille tuotetut asiakasreferenssit ovat aivan priimaa ja edustavat huippuosaamista. Digiteamin palveluista on myös aina löytynyt sopiva kokonaisuus tarpeisiimme ja budjettiimme.”

Miia Kauppinen, Myyntijohtaja, Tradehit Oy

Tutustu Tradehitin toimintaan ja asiakasreferensseihin uudistetulla verkkosivustolla: tradehit.fi

 

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD