fbpx

CASE: Tampereen Viherrakennus Oy

Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus - Tampereen Viherrakennus Oy

Tampereen Viherrakennus on voimakkaasti kehittyvä, vuonna 2015 perustettu alansa parhaimmistoon kuuluva viheralan yritys. Yrityksen asiakkaita ovat omakoti- ja kesämökkitaloudet, taloyhtiöt, isännöintitoimistot, kunnat ja kaupungit sekä rakennusliikkeet.

Aloitimme yhteistyön Google-mainonnalla Digiteamin Antti Kärjen kanssa jo vuonna 2015. Vuosien varrella Digiteam on auttanut tämän lisäksi vanhan sivuston toimivuuden, myynnillisyyden ja hakukonelöydettävyyden kehittämisen kanssa.

Kovaa kasvua

Tampereen Viherrakennus on kasvanut muutaman hengen ja muutaman sadantuhannen liikevaihdon yrityksestä yli kahdenkymmenen työntekijän yritykseksi, joka vuonna 2020 vaihtoi jo yli 1,4 miljoonaa euroa. Yrityksen toiminta on laajentunut myös Hämeenlinnaan.

Kasvun tukijalkoina ovat olleet laadukas työn jälki ja laadukas asiakassuhteiden hoitaminen, mutta yhtä lailla vahva digimarkkinoinnin kivijalka, jota on kehitetty ja rakennettu yhteistyössä Digiteamin kanssa.

Kohti verkkosivuston uudistusta

Pienestä sympaattisesta firmasta on tullut isoja, vaativia piha- ja ulkoalueiden projekteja toteuttava viherurakoitsija. Yrityksen kasvaessa vanha hyvin palvellut sivusto tuli tiensä päähän. Halusimme verkkosivuston kuvaavan paremmin osaamistamme ja yrityksemme nykyistä toimintaa. Erityisen tärkeää oli se, että sisällöt ja ulkoasu lähettäisivät oikean viestin julkisen sektorin organisaatioille ja yrityksille, jotka ovat tärkeässä roolissa yrityksen nykytoiminnassa.

Kilpailutimme sivustopalveluiden tarjoajat. Vaikka Digiteamin hinta ei suinkaan ollut edullisin, tiesimme itsekin asiantuntijapalveluita myyvänä yrityksenä, että tässä kohtaa osaamisesta kannattaa maksaa.

Projekti sujui hyvässä yhteistyössä ja kiireisestä aikataulusta huolimatta sivusto julkaistiin juuri ajallaan. Digiteamin valinta sivuston toteuttajaksi oli luontevaa, koska Google Ads yhteistyön myötä olimme tottuneet jo hyvään yhteistyöhön ja kommunikointiin

Näyttävyyttä ja myyntiä

Uudistettu sivusto tuo yrityksestä ammattimaisen ja osaavan kuvan. Myyntiä ei ole tässä yhteydessä unohdettu, vaan samalla on pyritty varmistamaan, että sisällöt ohjaavat kävijää tarvelähtöisesti kohti yhteydenottoa. Sivuston konversioprosentissa ja konversioiden määrissä onkin tapahtunut merkittävää kasvua.

Digiteamin näkökulmasta projektin onnistumiseen oli muutama selkeä syy. Ensinnäkin asiakas oli sitoutunut sivustoprojektiin, eikä kuvitellut, että työn voisi kokonaan ulkoistaa ja sillä tavoin saavuttaa hyvää lopputulosta. Tämä on hyvin tärkeää.
Toiseksi Tampereen Viherrakennuksessa osattiin tuottaa oman näköistä sisältöä ja Digiteamin opastuksella kertoa omista palveluista niin, että sisällöt toimivat verkossa.
Kolmas tekijä oli kuvat. Asiakkaalla oli pihaprojekteista riittävän laadukkaita kuvia, joilla sivuston ilmeestä saatiin laadukas.
Neljänneksi asiakas pystyi selkeästi ilmaisemaan mielipiteensä ja tahtotilansa, mutta tarvittaessa myös kuuntelemaan ja vastaanottamaan digiammattilaisten näkökulman.

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD