fbpx

Verkkokaupan strateginen kasvun kumppani

Verkkokauppa vaatii osaamista varsin monista eri osa-alueista. Yrityksen on ymmärrettävä asiakkaitaan, markkinoita ja kilpailutilannetta, hinnoittelua, teknologioita, markkinointia, logistiikkaa ja myyntiä. Kaikkea tätä on vaikea hallita ja kehittää organisaation sisällä.

Verkkokaupan asiantuntijoillamme on hands-on kokemusta verkkokauppaliiketoiminnan johtamisesta ja operatiivisesta toiminnasta jo yli 20 vuoden ajalta. 

Olemme auttaneet kymmeniä B2B- ja B2C- yrityksiä verkkokaupankäynnin kehittämisessä.

Verkkokauppa-asiakkaitamme

Strategista verkkokauppa­osaamista

Verkkokaupan menestyvä toiminta edellyttää monipuolista osaamista ja laajan tehtäväkentän hallitsemista. Useissa tapauksissa PK-sektorin yrityksissä in-house osaaminen ei kata kaikkia vaadittavia osa-alueita.

On järkevämpää tehdä asiat osaavan, strategisen verkkokauppakumppanin kanssa kerralla kuntoon kuin käyttää aikaa ja resursseja kaikkien osa-alueiden osittaiseen opetteluun itse, ja etsiä vasta sen jälkeen hyvä kumppani. Digiteam kulkee rinnalla hyvänä kumppanina strategian luomisesta aina operatiiviseen tekemiseen saakka. 

Jaamme osaamisemme avoimesti asiakkaidemme käyttöön, jotta
organisaation kyky tehdä verkkokauppaa tehokkaammin kasvaisi.

Olemme itse toimineet verkkokauppiaina ja auttaneet vuosien varrella useita PK-sektorin verkkokauppoja menestymään paremmin. Osaamme ottaa huomioon asiat useilta kanteilta aina verkkokaupan strategisesta kehittämisestä digimarkkinoinnin toteutukseen.
Tilaa Verkkokauppa kasvuun -asiakaskirje

Haluatko pysyä kärryillä verkkokaupan myynnin kasvattamisesta ja tärkeimmistä ajankohtaisista verkkokauppaan vaikuttavista asioista? Tilaa tästä kvartaaleittain sähköpostiin ilmestyvä Verkkokauppa kasvuun! -asiakaskirje.

Verkkokauppa kasvuun suunnitelmallisen tekemisen avulla:

01

Verkkokaupan kasvustrategia

Kasvustrategian avulla verkkoliiketoiminnan kehittäminen perustuu oikeisiin asioihin.

02

Verkkokaupan toteutus

Nykyaikainen, helposti skaalautuva verkkokauppa
mahdollistaa kasvun.

03

Digimarkkinointi

Lisää asiakkaita ja myyntiä digimarkkinoinnin keinoin, brändiä
unohtamatta.

04

Mittaaminen ja jatkuva kehitys

Lisää euroja olemassa olevasta liikenteestä ja asiakkaista.

Verkkokaupan perustamisen konsultointi

Olemme auttaneet kymmeniä suomalaisia PK-sektorin yrityksiä verkkokaupan perustamiseen liittyvissä asioissa, konsultoineet suunnittelutyössä ja tehneet käytännön verkkokauppatoteutuksia. Kaikkea verkkokauppatyötämme ohjaa vahva liiketoiminnallinen sekä strateginen ote verkkokaupan perustamisessa tai kehittämisessä.

Emme vain toteuta verkkokauppoja vaan suunnittelemme, sparraamme ja herätämme asiakkaitamme ymmärtämään verkkokaupan haasteet ja mahdollisuudet.

Hyvin tehty verkkokauppastrategia luo selvän suunnan toiminnan kehittämiselle, ja se osaa ottaa huomioon matkan varrella tulevia haasteita. Ilman selkeää suunnitelmaa toiminta on usein ad hoc-tyylistä tekemistä vailla selkeää suuntaa.

Kattavan määrittelytyön avulla voidaan tehdä oikeat valinnat, jotka palvelevat tarpeita vielä vuosienkin kuluttua ja skaalautuvat aina tarpeiden mukaisesti.

Asiansa osaavan verkkokauppakonsultin avustuksella verkkokaupan liiketoiminta saadaan toteutettua loppuasiakkaiden tarpeita vastaavaksi ja myyväksi, joka myös tuottaa lisää uutta liiketoimintaa mahdollisimman nopeasti.

Verkkokaupan perustamisen konsultoinnin avulla tiedetään mitä ollaan tekemässä, miksi ollaan tekemässä, mihin suuntaan toimintaa ollaan kehittämässä ja mitä verkkokaupan perustaminen voi maksaa. Pitkällä kokemuksella ja asiantuntijuudella Digiteam osaa vastata näihin kysymyksiin jokaisen yrityksen kohdalla

Verkkokaupan tekninen toteutus ja ulkoasusuunnittelu

Rakennamme täysin asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityjä verkkokauppoja WooCommerce-verkkokauppajärjestelmällä. WooCommerce mahdollistaa verkkokaupan integraatiot esimerkiksi toiminnanohjausjärjestelmiin, varastonhallintajärjestelmiin ja kassajärjestelmiin. Asiakkaan olemassa olevista järjestelmistä voidaan tuoda kauppaan tuotetiedot ja varastosaldot, ja päivittää niitä automaattisesti takaisin eri järjestelmiin.

Teemme vaativissa integraatioprojekteissa yhteistyötä osaavien kotimaisten integraatiokumppaneidemme kanssa.

WooCommerce on maailman käytetyin verkkokauppa-alusta PK-sektorin käyttöön. Miljoonat verkkokaupat globaalisti luottavat WooCommerceen.

Ulkoasusuunnittelu verkkokauppaan

Modernit verkkokaupat toimivat moitteettomasti kaikissa laitteissa. Mobiiliostamisen kasvaessa noudatamme mobile first- ajattelutapaa, jossa suunnittelua ohjaa mobiilikäyttö. Suunnittelemme verkkokaupat helposti käytettäviksi ja vastaamaan ulkoasultaan asiakkaan brändi-ilmettä. Toteutamme verkkokauppoihin myös kokonaan uusia ilmeitä. Suunnittelijoiltamme saat juuri verkkokaupan ulkoasun toteutukseen erikoistunutta palvelua.

Sisältöjen päivittäminen verkkokaupassa

WooCommercen avulla sisällöntuotanto on helppoa ja nopeaa, onhan WooCommerce suositun WordPress-julkaisujärjestelmään integroitava verkkokauppa-alusta. Voit päivittää kaupan tuotetietoja, tuotetekstejä tai vaikkapa blogijulkaisuja suoraan samasta järjestelmästä.

Verkkokaupan markkinointi

Verkkokaupan markkinointi on yksi myynnin kehittämisen kulmakivistä. Markkinointitoimenpiteet kannattaa aloittaa perusteellisesti tehdyn digimarkkinointisuunnitelman pohjalta, jonka avulla ymmärretään kohderyhmän ostokäyttäytymistä ja ostoprosessin eri vaiheita paremmin. Suunnitelma tarjoaa verkkokaupan markkinoinnin kehittämiseen selkeät suuntaviivat ja määrittää missä kannattaa olla mukana ja missä ei.

Mittaaminen on yksi verkkokaupan markkinoinnin ehdottomista
hyödyistä. Kaikkea markkinointiin käytettyä rahaa pystytään mittaamaan myyntiin asti.

Markkinoinnin tuottoa on seurataan suunnitelmassa sovittujen mittareiden perusteella ja näin varmistetaan, että käytetyt eurot tuottavat ennakoidusti. Aktiivisen mittaamisen ja analysoinnin avulla mediaan pystytään tarvittaessa nopeasti allokoimaan lisää panostuksia tai vastaavasti vähentämään niitä. 

Markkinointipanostuksien osalta noudatammekin ketterää lähestymistapaa. Vanhanaikaiset vuosiksi etukäteen lukkoon lyödyt markkinointibudjetit ovat historiaa, eivätkä sovi sellaisenaan verkkokaupan markkinointiin.

 

Verkkokaupan myynnin kehittäminen

Verkkokaupan myynnin kehittäminen vaatii tutustumista verkkokaupan strategiaan kokonaisvaltaisesti. Käytännössä tämä pitää sisällään mm. seuraavia asioita: nykytilanne, tavoitteet, tekninen toteutus, kilpailutilanne, verkkopresenssi ja markkinointi.

Palvelumme avulla kartoitetaan mitä tähän saakka on tehty ja mikä nykytilanne on. Tämän perusteella luodaan suunnitelma sekä lista konkreettisista kehittämisvaihtoehdoista. Vaihtoehdot priorisoidaan vaikuttavuuden, tekemisen helppouden, tai nopeuden ja kustannusten perusteella.

Verkkokauppatiimi

Digiteamin kanssa saat käyttöösi kokonaisen asiantuntijatiimin verkkokaupan strategian, myynnin kehittämisen, markkinoinnin, mittaamisen ja optimoinnin tai teknologian kehittämiselle. Tiimillä on kokemusta kymmenien PK-sektorin verkkokauppojen myynnin kasvattamisesta ja markkinoinnin tuloksellisuuden tehostamisesta. Olemme itse toimineet verkkokauppiaina yli 20 vuoden ajan.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä verkkokaupan kehittämisestä.

Ari Salonen
Head of eCommerce

Tapio Pulkkinen
Client Growth Lead

Riku Seppälä
CO-Founder | Digital Strategist