Verkkokaupan myynnin kehittäminen
Parhaiten asiakkaitaan palveleva verkkokauppa kehittyy jatkuvasti suunnitelmallisen kehitystyön tuloksena. Verkkokaupan kehitys on hyvin monialaista, ja vaatii organisaatiolta strategista sitoutumista verkkokauppaan aina yrityksen ylintä johtoa myöten.
Verkkokaupan kehittäminen voidaan jakaa yrityksissä neljälle eri funktiolle:
Verkkokaupan myynnin kehittäminen
Verkkokaupan myynnin kehittäminen tapahtuu kokonaisvaltaisesti verkkokaupan tavoitteisiin, toteutukseen, kilpailutilanteeseen ja verkkopresenssiin nähden. Kattavalla suunnittelu- ja analysointityöllä verkkokaupat voivat kasvattaa myyntiään pitkäjänteisesti.
Verkkokaupan myynti koostuu monien osa-alueiden summasta. Ilman toimivaa teknologiaa, saumatonta asiakaskokemusta tai tehokasta markkinointia verkkokauppa ei pysty myymään parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Digiteamin verkkokaupan myynnin kehittämisen palvelut selvittävät verkkokaupan myynnin osalta kaikki siihen liittyvät oleelliset seikat.
Palvelussa selvitämme verkkokaupan:
- Heikkoudet
- Vahvuudet
- Uhat ja mahdollisuudet
- Luomme myynnille lyhyen ja pitkän aikavälin kehittämisen road mapin
Haluatko pysyä kärryillä verkkokaupan myynnin kasvattamisesta ja tärkeimmistä ajankohtaisista verkkokauppaan vaikuttavista asioista? Tilaa tästä kvartaaleittain sähköpostiin ilmestyvä Verkkokauppa kasvuun! -asiakaskirje.
Verkkokaupan markkinoinnin kehittäminen
Verkkokauppakontekstissa myynti ja markkinointi kulkevat käsi kädessä. Markkinoinnin tavoitteena on tuottaa verkkokaupalle mitattavaa myyntiä ja saada ostajista kanta-asiakkaista.
Ilman myyntiä tuovaa markkinointia verkkokauppa ei voi menestyä.
Verkkokaupan markkinointi koostuu yleisesti seuraavista asioista:
- Google Shopping ja Google Ads
- Facebook & Instagram-mainonta
- Sähköpostimarkkinointi
- Hakukoneoptimointi
- Brändimarkkinointi ja tunnettavuuden lisääminen
Verkkokaupan markkinointi vaatii asiakkaalta ja asiakkaan markkinointikumppanilta uudenlaista osaamista: systemaattista, suunnitelmallista ja nopeasyklistä myyntiä tuovaa mainontaa ja pitkäjänteistä brändin rakentamista. Me Digiteamilla tiedämme, miten tämä hoidetaan ammattitaidolla ja tuloksellisesti.
Verkkokaupan tekninen kehittäminen
Verkkokauppa on myös IT:tä. Saumattomasti toimiva verkkokaupan tekninen toiminta, integraatiot taustajärjestelmiin, mobiilissa hienosti toimiva maksaminen ja monipuoliset verkkokaupankäynnin toiminnallisuudet mahdollistavat hyvän asiakaskokemuksen.
Verkkokaupan tekniikka ja toiminnallisuudet toimivat erinomaisesti silloin, kuin käyttäjä ei kiinnitä niihin minkäänlaista huomiota.
Digiteamin verkkokaupan teknisen kehittämisen palvelut sisältävät:
- WooCommerce kehitys ja ylläpitopalvelut
- WooCommercen räätälöinti
- Ylläpitopalvelut sovitun SLA:n mukaisesti
- Ylläpitopalvelut WordPress/WooCommerce optimoiduilla palvelimilla suomalaisella hosting-kumppanilla
Verkkokaupan kehittäminen johdon näkökulmasta
Verkkokaupan kehittäminen on yrityksessä aina strateginen päätös, ja investointi liiketoiminnan kasvattamiselle. Ylimmän johdon sitoutuminen ja ymmärrys verkkokaupan merkityksestä on avainasemassa kehitystyön onnistumisessa. Ilman sitä, verkkokauppa ei voi kehittyä täyteen potentiaaliinsa.
Lisäämme yritysten ylimmän johdon ymmärrystä verkkokaupan merkityksestä ja roolista yrityksen strategiassa ja asiakaskokemuksessa. Sparraamme ja konsultoimme johtoa verkkokaupan kehityksessä, jotta koko organisaatiolla on selkeä kuva siitä, mitä verkkokaupalta odotetaan ja vaaditaan.
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä verkkokaupan kehittämisestä.