Google Ads -koulutus

Digiteam tarjoaa yrityksille ja yhdistyksille räätälöityjä Google Ads -koulutuksia hakusanamainonnan tehokkaaseen hyödyntämiseen. Koulutuksessa osallistujat saavat selkeän kuvan käyttöliittymän hallinnasta kampanjoiden luomiseen, mittaamisesta mainosten optimointiin.

Google Ads on erinomainen digimarkkinoinnin kanava ostoprosessin loppupäässä: kun loppuasiakas on tietoinen tarpeestaan, hän etsii Googlesta tietoa sopivista vaihtoehdoista. Tällöin oikein kohdistettu hakusanamainonta on tehokas tapa tavoittaa potentiaalinen asiakas.

Koulutuksissamme saat alan viimeisintä tietoa sekä opit kokeneiden digimarkkinoijien menestyviä käytäntöjä. Opetus on käytännönläheistä ja havainnollistavaa, jotta saat hyvät edellytykset toteuttaa mainontaa itsenäisesti tulevaisuudessa. Google Ads -koulutukset räätälöidään aina yrityksenne yksilölliseen tilanteeseen – analysoimme yrityksenne verkkosivuja ja kartoitamme alanne kilpailuympäristöä. Näiden pohjalta annamme suosituksia Google-mainontanne tueksi.

Meiltä löydät omat koulutuskokonaisuudet myös Google Display-, Youtube- ja Google Shopping -mainonnan tulokselliseen toteutukseen.

Haluatko kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa Google-mainonnan avulla?

Kysy lisää koulutuksistamme!

Google Ads -koulutuksen avulla

  • Kasvatat organisaatiosi osaamista Google Ads -käyttöliittymästä
  • Opit kartoittamaan keskeiset avainsanat ja luot avainsanalistan yhdessä kouluttajan kanssa
  • Saat valmiuksia hyödyntää Google Adsia tulokselliseen mainontaan
  • Ymmärrät mittaamisen hyödyt ja opit analysoimaan kampanjan tehokkuutta
  • Opit kampanjan optimoinnin perusteet
  • Saat vinkkejä organisaatiosi verkkosivujen optimointiin ja ostopolun kehittämiseen
  • Saat yksilöllisiä suosituksia Google-mainontanne kehittämiseen

Google-koulutukset

Koulutuksiin sisältyy asiantuntijan perehtyminen yrityksenne Google-mainonnan nykytilanteeseen, tarpeisiinne räätälöity koulutus sekä yksilölliset suositukset mainonnan kehittämiseen.

Google Ads –koulutus

Aiheena esim..

  • Google Ads -mainonnan perusteet ja mihin se sopii
  • Avainsanatutkimuksen toteuttaminen (miksi ja miten)
  • Google Ads -tilihallinta ja asetusten määrittely
  • Kampanjoiden, mainosryhmien ja mainosten tekeminen
  • Mainosten mittaaminen ja säännöllinen optimointi
  • Laskeutumissivujen optimointi
  • Sparraussessio (n. 1 kk koulutuksen jälkeen)

 

Hinta alk. 1960 € (+ alv 24 %), maksimi henkilömäärä 4

Sisältää 3 noin 2 h etäkoulutuskertaa, sparraussession, ennakkotehtäviä osioiden välissä ja palautteen harjoitustehtäviin.

Google Display -mainonta

Aiheena esim.

  • Display-mainonnan rooli digimarkkinoinnissa
  • Mediaympäristöt (joissa mainoksia näytetään) ja niiden valinta
  • Miten display-kampanjoita luodaan
  • Mainonnan tehokas kohdentaminen ja uudelleenmarkkinointi
  • Mediaympäristön valvonta ja mainosten optimointi

 

Alk. 490 €/hlö (+ alv 24 %) minimi henkilömäärä 3 kpl

Youtube-videomainonta

Aiheena mm.

  • Mihin kohtaan ostopolkua Youtube-mainonta parhaiten soveltuu
  • Yrityksen Youtube-kanavan perustaminen
  • Youtube-mainonta käytännössä (mm. mainoksen luominen)
  • Kampanja-analytiikkaan tutustuminen
  • Mittaaminen ja mainosten optimointi

 

Alk. 490 €/hlö (+ alv 24 %), minimihenkilömäärä 3 hlö

Google Shopping verkkokaupalle

Aiheena esim.

  • Google Shopping -mainonta (mitä se on ja miten se edistää myyntiä)
  • Google Merchant Center – kuinka kauppiaskeskus avataan
  • Google Shopping Feed – tuotelistauksen luominen ja optimointi

 

Alk. 490 €/hlö (+ alv 24 %), minimihenkilömäärä 3 hlö

Pyydä meiltä tarjous koko tiimin tai organisaation koulutukselle.

Suosittelemme myös järjestämään Google-mainonnasta vastaaville lyhyemmän täydennyskoulutuksen 6–12 kk välein, jolloin päivitetään osaamista Googlen toteuttamien uudistusten osalta.

Koulutukset toteutetaan pääsääntöisesti etänä.

Jos haluatte organisaatiollenne useita aihealueita kattavan Google-mainonnan koulutuksen, pyydä meiltä tarjous teille räätälöidystä kokonaisuudesta.

Räätälöity Google Ads -koulutus – lyhyesti

Me Digiteamilla toteutamme yrityksille ja yhdistyksille räätälöityjä ja käytännönläheisiä koulutuskokonaisuuksia, jotka tarjoavat osallistujille hyvät lähtökohdat Google Ads -mainonnan (ent. Google AdWords) tulokselliseen toteuttamiseen, tilinhallintaan ja mittaamiseen. Autamme tarvittaessa yhdistämään Google Ads- ja Analytics-tilit, jotta kampanjoiden tuloksia voidaan mitata tehokkaasti.

Lisäksi annamme vinkkejä organisaation omien laskeutumissivujen kehittämiseen. Verkkosivujen tarkastelun hyöty on selkeä – kun parannetaan sivujen käyttäjäkokemusta, käyttäjät saavuttavat helpommin tavoite tapahtumat sivustolla sekä Googlen hakusanamainonta tuottaa paremmin.

Google Ads -koulutus koostuu kolmesta eri sessiosta, ja ne toteutetaan asiakkaan omaa Ads-tiliä hyödyntäen. Yhden session kesto on n. 2–3 h ja opetus voidaan järjestää esimerkiksi viikon välein. Koulutuksen päätyttyä – noin 1 kk kuluttua – järjestetään sparraussessio, jossa kuunnellaan osallistujien kokemuksia mainonnasta ja vastataan heränneisiin kysymyksiin. Lisäksi asiantuntijamme analysoi omatoimisesti tehtyjen kampanjoiden tuloksia ja antaa tarvittaessa kehitysehdotuksia niiden parantamiseksi.

90 % osallistujista suosittelee Digiteamin Google Ads -koulutusta.

Koulutuksen rakenne

1. Avainsana­tutkimus

  • Mitä termistöä loppuasiakkaat käyttävät
  • Hakuvolyymi ja termistön priorisointi
  • Mitä työkaluja avainsanatutkimuksessa käytetään
  • Avainsanalistan rakentaminen kouluttajan tuella

2. Google Ads -tilinhallinta

  • Tilin asetukset
  • Kampanja-asetukset ja -muodot
  • Kampanjoiden luominen
  • Mainosryhmien ja mainosten tekeminen
  • Avainsanat ja sanasto
  • Mainoslaajennukset
  • Hintatarjoukset ja erilaiset tarjousstrategiat

3. Mainosten mittaaminen ja optimointi

  • Sopiva optimointisykli
  • Mittaaminen Google Analyticsin avulla
  • Mitä lukuja tulee seurata
  • Miten tulkita lukuja ja arvioida kampanjan tehoa
  • Laskeutumissivujen optimointi

Kouluttajamme

Riku Seppälä

Google Ads -kouluttajamme Riku Seppälä on sertifioitu Google Ads -asiantuntija 15 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt alalla sekä digimarkkinointi- ja ICT-yrityksissä että yrittäjänä – ja on yksi Digiteamin perustajista. Rikulla on pitkä kokemus digimarkkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja käytännön Google Ads -hakusanamainonnasta. Vuosien kokemus on antanut Rikulle vankan näkemyksen Google-mainonnan mahdollisuuksista ja menestyvistä käytännöistä. Hän on myös kouluttanut ansiokkaasti lukuisia yrityksiä Google-mainonnan saralla.

Rikun koulutuksissa Google Ads otetaan haltuun selkeällä ja käytännönläheisellä opetuksella sekä konkreettisin esimerkein. Osallistavassa toimintamallissa opiskelijat suorittavat koulutuskertojen välissä tehtäviä, joihin he saavat jälkikäteen palautetta ja kehitysehdotuksia. Lopputulemana osallistujilla on hyvät lähtökohdat oman organisaationsa Google Ads -mainonnan kehittämiseen.

Vili Lauri

Google Ads -kouluttajamme Vili Lauri tuo koulutuksiin uusimmat strategiat ja toimivimmat mallit hyödyntäen vahvaa alan osaamistaan ja Googlen palveluksessa kerrytettyä kokemusta. Ennen Digiteamiin liittymistä Vili on nimittäin toiminut Googlella tilistrategina. Vilin erityisosaamista ovat Google Ads -hakusanamainonta sekä Shopping- ja Display-mainonta.

Vili on laittanut kuntoon satoja Google Ads -tilejä, joten hän tietää tarkalleen mikä Googlen verkostoissa toimii – ja mikä ei. Koulutuksissa Vili ammentaa osallistujille tietoa selkeästi ja havainnollistaen, jotta kaikille muodostuu hyvä käsitys Google-mainonnan hyödyistä sekä valmiudet toteuttaa sitä tuloksellisesti.

Jos haluat ostaa meiltä Google-mainontaa tai laskeutumissivujen optimointia asiantuntijapalveluna, löydät lisätietoa palveluistamme täältä:

Google Ads -mainonta
Display-mainonta
Youtube-mainonta
Uudelleenmarkkinointi
Hakukoneoptimointi

Ota yhteyttä

Laitetaan sinunkin digimarkkinointi tuottamaan.

Tapio Pulkkinen
CLIENT GROWTH LEAD