Hakukone­markkinointi

Digiteamilta saat korkealaatuista hakukonemarkkinointia. Digiteamin hakukonemarkkinoinnin asiantuntijoilla on vankka kokemus tuloksellisesta markkinoinnista erilaisissa organisaatioissa.

alt
Hakukonemarkkinoinniksi voidaan laskea kaikki organisaation verkkopalveluihin kohdistuvat toimenpiteet.

 

Hakukonemarkkinointi on kokonaisuus, josta puhuttaessa me Digiteamissa nostamme esiin myös konversio-optimoinnin ja sivuston sisällön ja käyttäjäkokemuksen kehittämisen. Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla, mutta nuo asiat on hyvä huomioida kaikessa tekemisessä. Siten saamme annettua asiakkaillemme parhaan mahdollisen hyödyn.

Hakukonemarkkinoinniksi voidaan nykyaikaisesti ajateltuna laskea kaikki toiminnat, jotka kohdistuvat organisaation verkkopalveluihin, koska erilaiset hakupalvelut toimivat niissä usein merkittävinä liikenteen tuojina. Hakukonemarkkinointi sopii sekä kuluttajakauppaan että B2B-organisaatioille.  Tyypillisesti hakukonemarkkinointi jaetaan hakukoneoptimointiin ja hakukonemainontaan.

 

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnissa parannetaan sivuston luonnollista näkyvyyttä hakukoneen tulossivulla. Löydettävyyttä pyritään nostamaan paitsi vahvistamalla näkyvyyttä halutuilla avainsanoilla, myös laajentamaan näkyvyyttä ns. pitkän hännän termeillä sekä esim. karttatiedoilla. Näkyvyyden laajentamisella saatetaan saada liiketoiminnan merkittävää kasvua.

 

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta tai Google AdWords on toinen hakukonemarkkinointiin liitettävä toimenpide. Hakukoneissa voidaan löydettävyyttä parantaa merkittävästi klikkihinnoitellulla mainonnalla. Huolellisesti ja asiantuntevasti kohdennettuna, hakukonemainonta toimii kotiuttavana kavana ja tuo kohtuupanoksella hyvän tuoton. Hakukonemainonnassa on moneen muuhun kanavaan verrattuna varsin kohtuulliset mediakustannukset.

 

Hakukoneet yleisesti

Hakukoneita on useita erilaisia. Kansainvälistä toimintaa harjoittavissa organisaatioissa on hyvä huomioida eri hakukoneet parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Hakukoneilla on erilainen markkina-asema eri maissa. Suomessa käytetään pääsääntöisesti Googlea, jolla on lähes monopoliasema. Muualla kuitenkin Microsoftin Bing on paljon käytetty ja sen asema saattaa vahvistua Suomessakin Windows käyttöjärjestelmän päivitysten myöstä. Monissa maissa myös kansallisilla hakukoneilla on suuri merkitys. Tällaisia ovat mm. Yandex Venäjällä, Baidu Kiinassa.

 

Jos haluat maksimoida hakukonemarkkinointisi tuoton, ota yhteyttä, sovitaan tapaaminen.

 

Sulje