fbpx

Kuntasektorin verkkoanalytiikan hyödyntäminen ja GDPR

Tervetuloa kuntien tietoturvavastaaville, sekä markkinoinnin ja viestinnän henkilöille tarkoitettuun maksuttomaan kunta-alan verkkoanalytiikan webinaariin.

Analytiikan hyödyntäminen viestinnässä ja GDPR

Webinaarissa käsitellään GDPR:n vaikutusta analytiikkatyökalujen valintaan, sivuston toteutukseen ja evästekyselyihin.

Markkinoinnin ja viestinnän osalta keskitytään siihen, miten kaupungin ja kunnan viestintä ja markkinointi voi analytiikan avulla kehittää verkkosivustoa, sekä viestinnän ja markkinoinnin tuloksia.

Aika: 15.3.2023. klo 08.30 – 09.30

 

Agenda:

  • 8.30-8.45: Antti Kärki – Verkkoanalytiikka ja GDPR
  • 8.45-9.00: Mika Mäki – Kuinka kunnat voivat hyödyntää analytiikkaa
  • 9:00-9.15: Mika Alapiessa – Kuinka Snoobi Analytics ottaa huomioon GDPR-asetukset ja tietoturvan
  • 9.15-9.30: Kysymyksiä ja vastauksia

Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariin

Viestintä- ja markkinointiammattilaisille

  • Kuinka analytiikkaa voi hyödyntää
  • Markkinoinnin ja viestinnän kehittäminen analytiikalla
  • Käyttöönotto, raportointi ja ylläpito

Webinaarissa käydään läpi edellytykset hyödylliseen analytiikkatiedon käyttämiseen.

Kaupunkien ja kuntien viestintä ja tiedottaminen on siirtynyt voimakkaasti verkkoon. Verkkoviestinnän tuloksia ja kustannustehokkuutta voidaan kehittää mittauksen avulla. Analytiikkaa hyödyntämällä löydetään keinot, joilla verkkosivuston sisällöt löydetään paremmin sivustolta ja hakukoneesta.

Markkinoinnin vaikuttavuutta matkailijoille, potentiaalisille uusille asukkailla ja yrityksille saadaan tehostettua, kun mittauksen avulla löydetään toimivimmat viestit ja kanavat.

Tietoturvavastaavalle:

  • Mitä analytiikkatyökalun valinnassa pitää ottaa huomioon
  • Kuinka kävijän tietosuoja pitää ottaa huomioon verkkosivuston toteutuksessa analytiikan osalta
  • Miten sivuston evästeasetukset pitäisi toteuttaa
 

Useissa EU-maissa on julkisella sektorilla ryhdytty rajoittamaan Google Analyticsin käyttöä ja myös Suomessa osa kuntasektorin toimijoista on jo vaihtanut muihin työkaluihin.

Puhujien esittely

Antti Kärki - Digiteam Oy

Antilla on pitkä kokemus julkisen sektorin analytiikan hyödyntämisestä. Hän on ollut mukana kouluttamassa useita organisaatiota analytiikkatyökalujen käytössä, raportointien rakentamisessa ja tulosten analysoinnissa.

Mika Mäki - Digiteam Oy

Mikalla on runsaasti kokemusta kaupunkien ja kuntien analytiikkatyökalujen teknisestä käyttöönotosta, käyttökoulutuksista, tiedon hyödyntämisestä, raportoinnin rakentamisesta ja tulosten analysoinnista.

Mika Alapiessa Kuva

Mika Alapiessa - Snoobi Analytics

Mika on Snoobi Technology:n toinen perustaja ja hänellä on pitkä kokemus monikansallisten ohjelmistoyritysten ja kasvuyritysten johtotehtävistä ja hallitustyöskentelystä. Digimarkkinointiteknologia ja siihen liittyvät tietosuoja-asiat ovat olleet tekemisen keskiössä jo pidempään.

Digiteam Oy

Digiteamilla työskentelee useita digimarkkinoinnin ammattilaista, joilla on pitkä kokemus kuntasektorin organisaatioiden analytiikan hyödyntämisestä eri analytiikkatyökaluilla. Henkilöstömme on työskennellyt mm. Helsingin, Espoon, Vantaan, Lohjan, Hämeenlinnan ja Vaasan kaupungin analytiikan parissa. Lisätietoa analytiikkapalveluistamme ja kokemuksestamme löydät täältä.

Snoobi Analytics

Snoobi Analytics on lähtöisin Suomesta ja sen omistajuus on nykyään Alankomaissa. Snoobissa on alusta lähtien panostettu siihen, että kerätty analytiikkatieto on asiakkaan omistuksessa ja tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tästä syystä Snoobilla on pitkä historia suomalaisten kaupunkien ja kuntien työkaluna ja se on laajalti käytössä julkisen sektorin organisaatioissa. Snoobin palvelimet sijaitsevat Suomessa.