fbpx

Henkilöesittely – Timo Jaskari

Toukokuu 2022 – never forget. Tuolloin pääsin viimein tekemään täysipäiväisesti digitaalista markkinointia Digiteamille. Liityin some-tiimiin hoitamaan asiakkaiden maksettua mainontaa, auttamaan somestrategiassa ja ylläpitämään orgaanista markkinointia sosiaalisessa mediassa. Siirtymä tähän pisteeseen on ollut pitkä, mutta takaraivossa on ollut koko ajan ajatus siitä, että tätä haluan ja tähän pyrin. Elämä vei viimein Digiteamille mistä en voisi tyytyväisempi olla. Yrityksestä löytyy vuosikymmenien kokemus digitaalisesta markkinoinnista ja analyyttinen toimintatapa on markkinoinnin työntekijälle parasta mitä voi toivoa.

Melkein heti tradenomiopintojeni alettua 2014, kiinnostuin markkinoinnista ja erityisesti sen digitaalisesta puolesta. Juuri tuolloin sosiaalisen median kanavat tekivät nousuaan ja ovat nyt erityisiä markkinointikanavia. Pari vuotta myöhemmin teinkin yhteistyössä kansainvälisen yrityksen kanssa sosiaalisen median markkinointikampanjan suunnitelman ja toteutuksen osana opinnäytetyötäni. Sitä ennen olin ollut työharjoittelussa Meksikossa, missä teimme markkinointia globaalisti.

Työelämä vei minut kuitenkin myynnin puolelle, mikä lähtikin hyvin lentoon ja pääsin osallistumaan aktiivisesti markkinoinnin liidigenerointiin, pääasiassa sosiaalisen median taktisissa kampanjoissa. Sittemmin myyntiurasta on ollut hyvin paljon apua markkinointiin niin markkinointiviestinnässä, myyntipsykologian ymmärryksessä kuin eri alojen liiketoimintojen hahmottamisessa. Markkinointi on myynnin työkalu, joten kokonaiskuvan käsittäminen on vienyt minua eteenpäin. Ennen Digiteamille siirtymistä vastasin verkkokaupan kokonaisvaltaisesta sosiaalisen median markkinoinnista, kampanjasuunnittelusta ja sisältömarkkinoinnista.

 

Mistä nautin työssäni eniten?

Työn monipuolisuus ja digitaalisen markkinoinnin laaja kokonaisuus viehättää. Työssäni pääsen hyödyntämään vahvuuksiani ja tekemään monia erilaisia tehtäviä, monille erilaisille yrityksille. Pääsen jatkuvasti editoimaan erilaisia sisältöjä, tekemään ja toteuttamaan erilaisia suunnitelmia sekä testaamaan ja analysoimaan työn tuloksia. Työn mitattavuus antaa mahdollisuuden markkinoinnin kehittämiselle ja onnistumiset todella lämmittävät sydäntä. On erittäin mukava kuulla hyvistä tuloksista asiakkailta. Varsinkin sosiaalisen median alustoissa muutoksia tulee jatkuvasti ja muuttuva kenttä pitää tekemistä hyvin mielenkiintoisena.

Mitä teen vapaa-ajallani?

Vapaa-ajallani tykkään relata. Aktiivisen koiran kanssa saatamme viikonloppuisin mennä erilaisille luontoreiteille pidemmäksi aikaa tai muuten hengailla luonnossa ja metiköissä. Pelailen myös tietokoneella ja sen avulla saan ajatuksia hetkeksi aivan muualle. Urheilulajeista koripallo on pysynyt matkassa lapsuudesta saakka, mutta hiljalleen siirryin penkin päädystä penkkiurheilijaksi ja seuraan todella aktiivisesti NBA-koripalloa ja Susijengin pelejä.

Mikä Digiteamissä on parasta?

Ammattitaito ympärillä ja matala hierarkia. On todella hienoa että konkareille voi antaa omia ehdotuksia ilman suodatinta ja ne myös toteutetaan todellisella tekemisen meiningillä. Kaikki tekeminen on erittäin läpinäkyvää ja rehtiä. Henkilökohtaisessa kehittymistä tuetaan ja yleinen ilmapiiri on hyvin kannustava.

Erikoisosaamisalueesi?

Sosiaalisen median markkinointi ja kaikki sen julkaisuihin ja mainoksiin liittyvä, tekstit, sisältö, editointi ja niin edelleen. Olen harjaantunut myös esimerkiksi uutiskirjeissä ja hakukoneoptiomoidussa sisällöntuotannossa.

Uusimmat blogit

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.