Henkilöesittely – Riku Seppälä

Morjesta,

Olen Seppälän Riku, yksi neljästä Digiteamin perustajasta ja digimarkkinoinnin ammattilainen vuodesta 2006.

Blaah, olipa kuiva aloitus.

Jos olisin Tinderissä niin aloitus olisi tämä.

“Uskomattoman upea 42v yksilö trendikkäästä Itä-Helsingistä. Pitkä, lihaksikas, korkeasti koulutettu, tumma ja tuuheatukkainen etsii seuraa tositarkoituksella (todellisuudessa 174 cm, kaljuuntuva, keski-ikäinen perheenisä Mellunkylästä). ? Ei vaan, pidän punttisalin raudoista, jouksemisesta, luonnosta, hyvästä ruoasta ja juomasta.

Perusterveellistä meininkiä siis. Olen ollut markkinointialalla noin 15 vuotta ja kiinnostus ei näytä laantuvan, päinvastoin.

Riku Seppala henkilokuvaus

Kuinka päädyit Digiteamiin?

Olen toiminut vuodesta 2006 verkkokaupassa ja digianalytiikan parissa digitaalisen markkinoinnin toimistopuolella ja eri yrityksissä. Lisäksi ehdin ennen Digiteamia toimia yksinyrittäjänä. Antin kanssa olimme jo jonkin aikaa vaihtaneet ajatuksia uuden yrityksen perustamisesta ja vuonna 2017 palaset loksahtivat aika luontevasti paikoilleen. Tietysti hieman mietitytti ajatus taas uuden digimarkkinointifirman perustamisesta, eikö jo alalla ollut tarpeeksi toimijoita? Nyt kun taaksepäin kelailee niin kyllä markkinassa on ollut hyvin tilaa kaltaisellemme toimijalle, joka pitää huolta asiakkaistaan ja tekee heille tulosta.

Mihin keskityt työssäsi?

Vastaan Digiteamilla nimetystä, omasta asiakasportfoliostani ja asiakasyritysten markkinoinnin ja myynnin kehittämisestä digimarkkinoinnin keinoin. Pienellä poppoolla tehdessä teen toki paljon muutakin, myyn ja markkinoin, hoidan omalta osaltani laskutusta ja mietin miten Digiteamia voisi yrityksenä kehittää. Tällä hetkelllä (kesä 2020) pöydällä on asiakkuuksien kehittämisestä sekä samalla Digiteamin palveluvalikoiman ja osaamisen kehittämistä.

Erikoisosaamisalueesi?

Pitkä, noin 15 vuoden kokemus asiakkaiden markkinoinnin kehittämisestä on varmaan se juttu, mikä tekee musta hyvän markkinoijan. Osaan hahmottaa hyvin kokonaisuuksia ja pääsen asiakkaiden liiketoimintaan nopeasti sisälle. Kun on pitkään ollut alalla mukana yrittäjänä sekä tehnyt sadoille asiakkaille töitä, sitä näkee nopeasti mitkä ideat ovat toteutuskelpoisia ja mitkä kannattaa ehkä jättää väliin. Toki teen paljon hyvinkin taktisia juttuja päivittäisessä työssä, mutta nautin kun saan ratkaista asiakkaan puolesta markkinoinnin ja myynnin haasteita.

Mikä Digiteamissä on parasta?

Parasta työssäni on yrittäjänä toimimisen monipuolisuus ja vapaus tehdä asioita omalla tavalla.

Meillä koko porukka on se, joka tätä yritystä vie eteenpäin. Annetaan vastuuta jos sitä haluaa sekä vapauden toimia ja tuottaa palveluita asiakkaille hyvin itsenäisesti. Uskon, että tämä on yksi isoista valttikorteista, joilla Digiteamia tullaan kehittämään ja kasvattamaan tulevaisuudessa. Toki vapaudella on hintansakin, mutta oikeilla rekryillä olemme toistaiseksi onnistuneet mielestäni todella hyvin ja houkutelleet talenttia yritykseen.

Digialahan on varsin nopeasti liikkuvaa ja monesti uusia teknologioita ja “markkinointivillityksiä” tulee tuutista ulos jatkuvalla tahdilla. Meitä on kehuttu maanläheisiksi ja helposti lähestyttäviksi, kumppaneiksi, jotka kertovat mitä nyt oikeasti kannattaisi digissä tehdä. Tästä mun mielestä voidaan olla ylpeitä, tehdään asiakkaille juttuja, jotka oikeasti tuottavat, eikä juosta jatkuvasti sen uuden trendin päällä. Toki uusia juttuja testataan, mutta hypetys ei ole sitä Digiteamin ydintä.

Uusimmat blogit

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.