fbpx

Henkilöesittely – Antti Kärki

Tervehdys ruudun sille puolen! Olen Antti Kärki, Digiteamin yksi perustajajäsenistä ja toimin tällä hetkellä Digiteamin toimitusjohtajana. Vapaa-aikaani kulutan perheen parissa, sekä omakotiasujan askareissa, keskellä korpea. Olen nk. digimetsäläinen. Yritän aktiivisesti pitää huolta kunnostani ja kilpailemaankin olen jonkin verran ehtinyt parasulkapallokisoissa, arvokisoja myöten. Kilpaurheilun aloitin kypsässä 45-vuoden iässä ja monet vastustajani voisivatkin ikänsä puolesta olla lapsiani.

Digimarkkinointia olen tehnyt jo vuodesta 2003. Osaamiseni kannalta tärkein kehitysjakso on ollut web-analytiikan parissa vietetyt 7 vuotta (2006-2013). Tänä ajanjaksona piti jokaista lukua tarkastella asiakkaan tavoitteiden kautta ja sieltä on ”verenperintönä” tullutkin asiakasnäkökulman omaksuminen. Toinen tärkeä oppi tuolta ajalta on koko digimarkkinointikentän kokonaisvaltainen osaaminen ja se miten suurilla ja pienillä asioilla vaikutetaan konkreettisesti verkosta saataviin tuloksiin.

Kuinka päädyit Digiteamiin?

Entinen työnantajani päätyi yrityskauppojen kautta muihin käsiin vuonna 2012. Uudet toimintamallit eivät enää tukeneet mielestäni asiakkaan näkökulmaa ja niinpä ryhdyin yrittäjäksi vuonna 2014. Olin tuolloin myös leipääntynyt käyttämään työmatkailuun 10 h/vko, sekä pääkaupunkiseudun mainos- ja mediatoimistohumuun, joten ryhdyin toimimaan kotoa käsin.

Parissa vuodessa saavutin tilan, jossa asiakkaita ei enää mahtunut enempää, enkä yksin olisi pystynyt tarjoamaan kaikkia asiakkaan tarvitsemia digimarkkinointipalveluita. Riku oli vastaavassa tilanteessa ja käytiin keskustelua siitä, mitä osaamista me tarvitsisimme, jotta saisimme ns. täyden palvelun digitoimiston, joka kokemuksiemme mukaan pystyy toteuttamaan tärkeimmät asiakkaan tarvitsemat palvelut huippulaadukkaasti. Kuinka ollakaan, saimme 2017 houkuteltua Harrin ja Mikan mukaan ja siitä Digiteam aikanaan ponnisti liikkeelle.

Mihin keskityt työssäsi?

Hallinnollinen härväys kuuluu luonnollisesti tj:n roollin, vaikka ei ole suosikkijuttuani. Jonkun se on kuitenkin pakko hoitaa. Parhaiten viihdyn ihmisten kanssa, joten myyntityö on lähellä sydäntä ja pyrin aktiivisesti keksimään omaan markkinointiimme uutta. Suunnittelutyössäkin saan aikani kulumaan ja joissain tapauksissa innostun suunnattomasti sisällöntuotannosta, ongelmanratkaisuprojekteista, analytiikan penkomisesta tai avainsanatutkimuksesta, jossa yhdistyvät niin luova ajattelu kuin systemaattiset toimintamallit. Tekemistäni voisi kuvata määre ”laaja-alainen nysväys”. Höyryjä päästelen blogissamme satunnaisesti.

Erikoisosaamisalueesi?

Kehittäminen. Se tulee ensimmäisenä mieleen. Tai oikeastaan ajattelin vikojen etsimistä ja löytämistä, mutta kehittäminen kuulosti positiivisemmalta ? Kehittämisen kyljessä seuraa kiinteästi tavoitteellisuus. Oleellista on kuitenkin lähestyä asioita analyyttisesti ja olla tekemättä johtopäätöksiä liian vähäisen tiedon perusteella. Konkreettinen tekemiseni digimarkkinoinnin puolella keskittyy verkkosivustojen rakenteen ja sisältöjen suunnitteluun, sekä kehittämiseen ja hakukonemarkkinointiin.

Mikä Digiteamissä on parasta?

Yrityksen perustamisesta saakka yksi kantavista ajatuksista on ollut se, että tekemisen pitää olla kivaa sekä asiakkaalle, että meille ja asiat tehdään viimeisen päälle hyvin – tavalla, johon itse uskomme.

Porukka koostuu huippuammattilaisista, jotka ovat ylpeitä työnsä jäljestä ja kaikilla on sama asiakaslähtöinen ajattelutapa. Teemme töitä kodeistamme käsin, tai missä sitten itse kukin sattuu olemaan. Työtunteja ei lasketa tai valvota. Jokainen on vastuussa työnsä tuloksista asiakkaalle ja kollegoilleen. Porukassa tasataan taakkaa ja varmistetaan, että jokaisella jää aikaa myös lomailuun, perheelle, harrastuksille ja lepoon. Vapaus ja joustavuus motivoivat ja sitouttavat aivan huikealla tavalla, sekä osakkaita ja työntekijöitä.

Hyvä henki toivottavasti näkyy ulospäin. Parhaita hetkiä ovatkin ne tilanteet, joissa kiitos ei tule pelkistä hyvistä tuloksista, vaan myös tavastamme toimia, sekä ilmapiiristä, jossa yhteistyötä asiakkaan kanssa tehdään.

Uusimmat blogit

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.