fbpx

Kilpailijakohdistettu mainonta

Kiinnostaisiko mainonta sellaisille internetkäyttäjille, joka on osoittanut kiinnostusta pahimpia kilpailijoitasi kohtaan?

Oman yrityksen esille saaminen on tärkeää, kun potentiaalinen asiakas on vielä vertailemassa eri toimittajien palveluita, eikä ole tehnyt vielä varsinaista valintaansa palvelun toimittajasta. Voit tuoda esiin omaa yritystäsi sopivissa asiayhteyksissä Googlen Display-verkostossa.

Kilpailijakohdennettu mainonta tehdään käyttämällä Googlen ”omia yleisöjä”. Yleisö on Googlen nimitys kohderyhmästä eli segmentistä. Kohdistustapana voi olla mm. sukupuoli, tuloluokka ja kiinnostuksen kohde. Juuri tuo kiinnostuksen kohde on se, jota kilpailijakohdennuksessa hyödynnetään ja jonka luova käyttö mahdollistaa bannermainosten näyttämisen halutulle kohderyhmälle.

Yleisön luonti on sinänsä yksinkertaista, eikä vaadi teknistä osaamista. Yleisöä tehdessä annetaan kilpailijoiden nettiosoitteet, joiden perusteella Google analysoi potentiaalisen kävijän verkkokäyttäytymisen perusteella profiilin ja mainonta kohdistetaan tähän profiiliin. Toiminto ei siis vie mainostasi kilpailijan sivuille. Kampanjaan voi määritellä kohderyhmän lisäksi muut rajoitukset

Osuvalla hyvin suunnitellulla mainonnalla voit nostaa yrityksesi tarjouspyyntökoriin myös sellaisissa tapauksissa, että hakija ei ole ikinä kuullutkaan yrityksestäsi.

Varsin mukava toiminto siis,

Jos kilpailijakohdistettu display-mainonta kiinnostaa, ota yhteyttä, niin kerron lisää.

 

Mika Mäki

Aikanaan Suomen luetuimmaksi mieheksi tituleeratulla Mikalla on lähes 15 vuoden käytännön kokemus hakukonemarkkinoinnista ja analytiikasta.
Jaa
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Uusimmat

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.