fbpx

Enkora verkkokauppaseurannan asennusohje

Verkkokauppaseurannan määrittely Google Analyticsiin on helppoa, eikä poikkea oikeastaan muista vastaavista. Ohjelmaan on valmiiksi koodattu tarvittavat tapahtumat. Alla on ohje seurannan määrittelyyn, kun sivustolla käytetään Google Tagmanageria. Jos teillä ei ole tagmanageria käytössä, tai tarvitset muuten apua analytiikan hyödyntämisessä, ota yhteyttä

Enkoran verkkokauppaseurannan määrittely

1. Luo Tagmanagerissa vain uusi tagi, jolla tiedot välitetään Analyticsiin.
Tagin tyyppi on Universal Analytics. Valitse seurantatyypiksi (Track type) Transaction (tai alempi tapahtuma).
HUOM!!Suomenkielisessä käyttöliittymässä on epäloogisesti kaksi ”tapahtumaa”. Jos olet
epävarma, vaihda käyttöliittymän kieleksi ensin Englanti

2. Tagi määritellään laukeamaan jokaisella sivulla. (Trigger -> All pages)

3. Varmista, että Google Analyticsin asetuksissa on verkkokaupan seuranta päällä.

4. Suodata vielä Google Analyticsin asetuksissa liikenteestä pois maksutapahtumien välittäjät kuten payment.paytrail.com etc.

Jos tarvitset apua Analytiikan asennukseen tai mittauspisteiden määrittelyyn, ota yhteyttä, niin laitetaan teidänkin analytiikkanne kuntoon.

Mika Mäki

Aikanaan Suomen luetuimmaksi mieheksi tituleeratulla Mikalla on lähes 15 vuoden käytännön kokemus hakukonemarkkinoinnista ja analytiikasta.

Jaa
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Uusimmat

Haluatko lisää luettavaa?

Haastamme, opastamme ja kerromme digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista asioista.